Tankningar och ballonger!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
I går hade jag och Leo en liten anatomi-lektion.

Han undrade hur man kan bli smart av att äta fisk och vad man är när man är smart och varför magen putar när man andas.
Jag förklarade att man tänker bättre om man är smart " men hur sjutton förklarar man det liksom" och att lungorna är som ballonger som fylls när man andas och därför blir magen större när man andas in.

I morse kom naturligtvis detta till användning av lilla Leo.

- Leo du måste vakna nu.
- Nej jag måste somna om nu.
- Nej mamma ska iväg och vi har inte tid att sova längre.
- Joooooo.
- Nej vi ska åka till Cissi så får du leka när mamma är hos doktorn.
* Hör ett tillgjort snyftande under täcket*
- Men Leo vad är det?
- Om du väcker mig nu
*snyft* och inte låter mig somna om *snyft* så går mina tankningar och ballonger sönder!
- Öh va....
- Ja tankningarna och ballongerna!! De går sönder om jag inte får somna om. Låt mig sova!


Det tog ett tag innan jag begrep att han menade hjärnan och lungorna och sen kunde jag inte sluta fnissa. Då blev han arg och klev upp.
Jag kan inte sluta imponeras av hur han lyckas att använda allt till sin fördel, eller lyckas och lyckas.... försöker i alla fall.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av magstark:

Hahaha, så söt din kära son. Snygg design btw!

Kommentera inlägget här :