Trött, tröttare, tröttast...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Någon har kört över mig med en ångvält idag. Hela dagen har jag varit så där trött som man är om man inte fått sova på en väldans massa dygn. Ögonen styr inte och somnade sittandes i soffan nyss. Ändå somnade jag på soffan i förmiddags och snarkade i 2 timmar men det håller ändå i sig.

Var förbi Marie idag och de andra tjejorna. Blev bjuden på helt underbar regnbåge, potatis och sås. Så gott så det riktigt var en orgasmupplevelse för smaklökarna.

Marina har dock ställt krav på mig att varje kväll ska hon ha riktigt långa inlägg att läsa med bara en massa tok. Jo jag tackar jag, jag är väl inte Terry heller. Jag tror inte hon inser hur mycket jag måste utsätta min man för då om jag ska få till sånt varje dag. Men jag kan ju roa henne med att berätta att min tå är blå och krokig efter att jag sprungit in i en säng idag när jag skulle hoppa på Sandra som låg och sov. Ja ont gjorde det men det var så kul att äntligen få hoppa på någon att jag glömde bort hur ont det gjorde. Det känns desto mer nu men det är det värt för det där med att hoppa på folk som sover är helt klart underskattat.

J är och jobbar. Fick en liten skymt av honom vid 17.00 när han var hemma och vände innan han försvann igen. Är så förbannat trött på att behöva ha honom borta och jobba hela tiden och jag vet att han är lika less han på det om inte mer, men det är ju ett måste just nu om saker och ting ska gå runt så det är bara att acceptera tyvärr. Men det hade ju varit skönt med lite mer tid tillsammans än bara när vi sover.
Hade väl en liten förhoppning om att kunna handla innan kvällen så det fanns något annat än köttbullar att ha på mackan. Det finns lite stekta kantareller kvar som man kan lägga på oxå. De sista dagarna har jag ätit kantareller så det står mig upp i halsen. Tur det är ett helt år kvar tills nästa gång de går att plocka så man hinner bli sugen igen :-)

Nä nu ska jag sätta barnen i arbete att göra i ordning kvällsmat så vi får gå och sova någon gång!

Kommentera inlägget här :