Vaknar inte.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Kl är 13.19 och jag har fortfarande inte vaknat till liv. Det där med sömn var bara att glömma i natt. Hade så ont att det var vankande som gällde. De minutrarna jag lyckades somna klämde jag nog ut ett 30-tal bebisar med full förlossningsmärta, snacka om att smärtan av förvärkarna följer med en in i drömmarna. Det blev ju knappast bättre för att jag envisades med att byta sängkläder och greja med tvätt osv. Varför gör man så när man vet att det inte avlönar sig särskilt väl. Särskilt när J sagt att det räcker med att dra ur sängkläderna så fixar han reset, men ändå ska man bara.

Sen vaknade Leo i natt och kom ner och lade sig och då va det helt kört att ligga i sängen över huvudtaget. Så när jag tittade mig i spegeln idag så skulle man kunna tro att det var brakfest igår och jag dragit på mig en praktig bakfylla, men så är dock inte fallet för damen.

Pratade med J nyss i alla fall och han skulle bara fixa en grej sen hade han tänkt att åka hem från jobbet till sin fru och alla barn som är lediga idag. Skönt att ha en sån omtänksam man faktiskt, det här hade aldrig gått utan honom.

Senare ska jag försöka ta mig upp till Cissi. Ska lämna Leo där i morgon bitti när vi åker in till USÖ, kan ju vara skönt om han fått känna sig för lite idag då så han slipper komma dit morgontrött och mammig och dessutom osäker i morgon. Fast jag tror inte det är någon fara för han tjatar om att han ska få vara där när mamma är borta, där finns ju kompisar ju.

Nej nu är Leo hungrig och rotar i kylen så det är dags att fixa något att äta. Tur det finns färdigt som går att värma.

Puussss och nyp.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis:

Åh ett nyp, tack för det! Välbehövligt! ;)



Haha du kan väl försöka att drömma utan smärta ? Visserligen är det ju den riktiga smärtan som lyser igenom men ändå?! :)

kram

2:a kommentar, skriven , av Magstark:

lycka till på USÖ imorgon, visst var det om ifall du ska bli igångsatt eller inte? Kram

3:e kommentar, skriven , av Magstark:

Stå på dig och kämpa, det är du så bra på! Jag håller tummarna för dig!

Kommentera inlägget här :