En terry och lite ord.

publicerat i En Terry! Pinsamheter;
Jag vill ha åska. Min skalle känns som en åsk-skalle.

Jag fick sova inatt. Åh vad skönt tänker ni nu...
Jo visst men första natten med riktig sömn är banne mig inte skön, MAN BLIR HELT DÖD!! Lyckades somna vid 23.30 och sov till 05.30, gav lillan mat och vi somnade om och sov till ca 10.00. Jag skulle kunna fortsätta sova känns det som för jag vaknar banne mig inte. Men om jag får sova i natt med så är jag tillbaka på banan sedan.

Gårdagen då...

Jo jag gjorde en fin liten Terry som jag fortfarande skäms över.

Det va babysim med Inez och Monique förljde med. Snurrig som det värsta var jag och hade inte koll på någonting. Vi var ensamma i omklädningsrummet när vi bytte om. M ropade från toaletten att hon inte hade något lås med sig.

- Helt okej vi slänger in allt i samma. Men har du 2 väskor med dig?
- Ja det har jag.


Jag funderade ett tag på varför hon hade 2 stora väskor men slängde väl in dom i skåpet. Hittade ett lås i väskan och låste med det.

- Men du hade ju lås med dig!
- Hade jag ?!?! Vad bra.
- Än nu får det va så här i alla fall.


Vi gick ut i bassängen och började bada och simma med lilla Inez.
Plötsligt kommer det en sån där badpolis och viskar till hon som har hand om allting. Jag kände redan där hur det knöt sig i magen och inser att något är på tok.

- Är det någon här inne som har råkat låsa in en dams väska i sitt skåp? Hon ringer och ringer och mobilen ringer i skåp nr: "någonting".

Oppps.... Jag kände ända nere i tårna att det måste vara jag.

- Det kan nog mycket väl vara jag... pep jag lite försynt och klev upp ur bassängen.

Jo men visst va det så. Jag hade låste in fel väskor och tanten va jätte sur. Jag förklarade hur det hade gått till och hon muttrade bara

- MEN DET VA INTE HENNES VÄSKA!!!
- Nej jag vet men jag trodde det!

Jag gav henne väskan och sedan kom jag på:

- Då är det väl ditt lås med då jag låst med, varsegod.

Sen gick jag tillbaka till bassängen och skämdes ögonen ur mig. Men vi fick i alla fall ett gott skratt. Inne på ICA sedan snurrade jag ännu en gång till det rejält. I bilen hem brast jag ut i asflabb. Skrattade mig igenom hela resan hem och insåg att det bara är att slappna av nu för jag har ändå inte riktigt kontroll över mig själv. Jag måste på något vis komma till den där punkten av snurr i skallen för att jag ska börja stressa ner och bara "puh nu räcker det, nu slappnar vi av"

Ja ja J skäms som vanligt över mig. Det gjorde inte saken bättre när han mobbade mig och jämförde min senaste förlossning med sin egen förkylning. Jag kastade en av hundarnas kammar på honom, siktade på armen och träffade honom i ansiktet. Det va inte meningen men han är helt säker på att jag försöte döda han eller nåt. Jo jo som det kan bli.

Förutom det och lite till så är det väl rätt lugnt tror jag.
Har haft en massa ord i huvudet som jag inte riktigt vet vart dom kommer i från. I bland trillar det ner någon text eller ramsa i skallen och jag kan inte lokalisera varför. Har fått ner det på papper i alla fall för det kan försvinna lika fort som det kom ha ha.

Svarta ögon i solnedgång,
lyser ändå av liv.
Slaget är hårt som ebenholts,
Under fötterna flisorna sprids.
Blåa ögon i solnedgång,
ser du vem jag egentligen är?
Möt mig i gränden vid slagen tid,
Trots du inte ser mig finns jag här.

Nä sätta lite fart här hemma då kanske. Lite skit som ska in i tvättmaskinen.

Ha de.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor hontass:

Jag gjorde en liten Terry, när jag hade Terry med mig på Konsum i Rättvik i vintras. Rolf skäms alltid när jag tar andras kundvagnar, men det gjorde jag inte denna gång. Jag handlade och handlade och när vi kom fram till kassan och jag skulle börja plocka upp varorna på bandet, sa Terry. "Men mor, ska du verkligen köpa allt det där?" Jag hade tagit en vagn som stått strategiskt placerad, överfull med sköljmedel av billigt slag! Jag undrar hur många flaskor jag hunnit plocka upp på bandet, innan jag märkte att något var fel, om inte Terry sagt ifrån...

Kommentera inlägget här :