Ilsken och lite ytlig.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Jag har varit på ett hiskeligt humör idag. Ingen i min omgivning har gått säker.

Fick inte sova i natt och tjatet har varit... ja mer än måttligt. Försökte passa på att vila lite när Inez sov och barn var ute men han knappt blunda innan de var inne igen. Det har varit ett sånt där läge så man vet att öppnar någon truten nu så smäller det. Så nu är jag över trött och jävlig. Med jävlig menar jag att jag känner för att plåga min make, klämma finnar, plocka hår från bröstkorgen, slita av sårskorpor, ja vad som hellst bara jag får vara jävlig.

Jag och Inez pallrade oss i alla fall i väg på babysim idag. Efteråt i omklädningsrummet hade jag skåpet brevid två tjejer. Mellan 13-15 år så där. Pinn smala flickor med knappt höfter och små toppiga tuttar. Eftersom jag stod så nära så kunde jag inte låta bli att höra deras samtal. Den ena tjejen beklagade sig ganska försiktigt över att behöva ta på sig bikini. Inte ett sånt där KOLLA-VAD-TJOCK-JAG-ÄR-OCH-NU-VILL-JAG-ALLA-SKA-SÄGA-NÄÄÄÄÄ-GREJ. När det märktes att det var äkta missnöje och oro för att vara till allmän beskådan.

Sånt här kan göra mig så förbannat illa till mods. Att se så unga, vackra tjejer nedvärdera sig själva på ett sådant självföraktande vis. Jag ville bara gå fram och säga:

- Har du sett mina trivselkilon? Om jag klappar hårt här så gungar det där. Mina celuliter påminner om en skateboardpark och jag trampar på tuttarna när jag inte har bh på mig. Men vet ni, jag får minsan ligga ändå.

Jag bet mig i tungan och det kan jag lova er mina vänner att jag bet hårt.

Det kan fan inte vara lätt att vara ung idag. Okej jag är inte gammal men jag skulle aldrig någonsin vilja bli tonåring igen och särskilt inte i dagen samhälle. Jag trivs med mina kilon. Visst skulle det vara skönt med lite mindre men va fan det är som det är och jag vet att jag är förbannat snygg när jag lägger manken till trots mina kilon och min skateboardpark "och där blir jag snart dömd av jantedomstolen" Nä skämt och sido, ju äldre man blir ju mer inser man att det är personligheten mer än utsidan man blivit attraherad av. Jag har varit väldigt ytlig i många av mina år och jag inser att fan vad mycket man gått miste om av att vara det.

Nä nu ska jag ta min snygga skateboardpark och mina hängtuttar och pallra mig in och plåga min make innan han hinner somna.





http://www.youtube.com/watch?v=yvTR4741PtY

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis 2.0:

Du kunde gott sagt till dem,, snällt m (om du kan det.. ;P ) men ändå.. kanske de hade tänkt efter lite.

2:a kommentar, skriven , av Sussie:

Låt bli att bit dig i tungan nästa gång. De orden kan göra skillnad i tjejernas liv om de får höra det från en vilt främmande människa!

3:e kommentar, skriven , av Nick:

"jante" domstolen sammanträder här varje nyårs dag!

4:e kommentar, skriven , av Hontass svarar..:

Jo jag skulle ha gjort det. Grejen va den att jag kände att jag inte kunde säga det på ett bra sätt utan att låta för elak.

Kommentera inlägget här :