Skriva CV

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Sitter och klurar på mitt CV.

Jag måste ut och jobba nu snart.
Inte för att jag är tvingad av försäkringskassan "ännu" men jag måste få känna att jag tillför någonting.
Jag måste få vara lite effektiv och känna att jag bidrar med något till hushållet, samt få lite mental stimulans för att orka med både mig själ och alla andra.  Börjar bli på tok för bitter.

Snart kommer fk börja krångla i alla fall "som dom gör med alla" och ska jag gå via någon arbetsförmedling så lär det gå käpprätt åt helvete. Där tas det minsan ingen hänsyn till någon ond kropp osv och det slutar snart med sjukskrivning igen. Nä ska jag fixa något så får jag göra det själv och titta på något som är flexibelt "fysiskt" osv. Är det sedan något som jag verkligen vill göra så är det lättare att ta om kroppen sätter sig på vrången. Så jag håller på och slänger ut lite krokar.

Men attans vad svårt det är att skriva ett CV. Vad tusan ska jag skriva i det då.

"Desperat mamma med fibromyalgi, kronisk trötthet och IBS söker betalande jobb med psykisk stimulans för att förhindra psykiskt störning pga av brist på stimuli. Jag är mamma så jag är proffesionell konflikthanterare, beteendevetare, samordnare, kurator och den bästa allt-i-allon. Betala mig bra för jag har levt på bidrag i halva mitt liv och är så kass på att räkna att jag inte ens kan få till en fungerande budget. Jag är lugn, stabil och trygg så länge allt går som jag vill.

Tacksam för svar snarast "och då menar jag inom 10 minuter efter mailet skickats iväg"
 

Nä fy tusan det här va svårt. Jag önskade att jag hade ett 100-tal gynsamma tjänster i ryggen och gärna 10 års erfarenhet på varje. Nu måste jag visa att jag kan fast jag aldrig provat " men jag vet att jag skulle passa super".

Jo jo... Det finns hyfsat i huvudet men det ska ner på papper oxå.

Ghaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Camilla:

Hahaha, väldigt fyndigt CV, fast det kanske inte uppskattas av arbetsgivare. Lycka till med jobbet du hade på G =D

2:a kommentar, skriven , av skrivacv.com:

Ibland kan faktiskt liknande skrivelser gå hem hos arbetsgivaren främst för att man är 100% ärlig och samtidigt rolig i sin ansökan. Så du kanske bör använda den där texten ändå! =)

Kommentera inlägget här :