Hyss.....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Vet ni en sak...

Att ta hand om sjuka barn när man själv inte är frisk borde vara olagligt enligt min åsikt.
Det borde finns en serviceinrättning för såna situationer.

För övrigt håller Inez på att träna på att göra så mycket hyss som möjligt.
Och när man säger till henne skrynklar hon i hop hela ansiktet, spänner ögonen i en och ger i från sig ett ilsket "GHAAAAAAAAAAA" som låter mer som ett elakt förhäxningsvrål än ett ilsket barnskrik. Ren och skär ilska utan tårar, ilsken som ett bi.

Ett hyss hon har för sig är när hon inte vill sova.
När man lägger henne så ger man henne flaskan nappen och stoppar henne i sängen.
Är hon då jätte trött men vägrar att sova så blir det inte kul.
Hon tar nappflaskan, pressar ner sugnappen i flaskan och vänder den fulla flaskan upp och ner över sig.
Sen hör man ett vrål av en annan karaktär och inser att man kommer mötas av en vällingdränkt unge samt säng.
Jätte kul... Eller inte.

Ett annat hyss hon har för sig är när jag måste gå på toa och göra det förbjudna nummer 2, ja ni vet det där som inte flickor sysslar med. Det sker bara när jag är ensam med Inez. För när jag är ensam måste jag ha dörren lite på glänt för att höra vad hon göra. Då kommer hon alltid in och ställer sig och blänger på mig så där pillimariskt.
Sedan sliter hon åt sig toarullen och springer det fortaste hon kan till andra sidan huset. DET ÄR INTE KUL!
Men det tycker Inez. Om jag lyckas slita åt mig toarullen innan hon hinner ta den så kommer den där blicken som kunde döda och det där "GHHAAAAAAAA" som får vem som hellst att bli rädd.

Min lösning på toaproblemet är att ha 2 toarullar där inne så kan hon springa bäst tusan hon vill med den ena rullen. Men innan jag hittade lösningen va det lite kämpigt.

Sedan har hon blivit en baddare på att klättra så det är med hjärtat i halsen som jag hittar henne på fönsterbrädan dansandes stup i kvarten.

Hu jeda mig....
 

Kommentera inlägget här :