Bitterfitta.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Jag är elak idag, riktigt elak!

Kroppen är total förstörd. Kunde inte sova inatt pga av smärtan, va uppe och vankade titt som tätt för det gick inte att ligga still. Inez har oxå sovit oroligt.
Hon har hostat och jag kastade mig ur sängen flera gånger när det lär som hon inte fick luft och fick sätta henne upp. Hann inte somna innan hon vaknade vid 04 för mat. Sen slocknade jag till en snabbis och vaknade av J:s mobillarm när han skulle upp. Sen dess har jag somnat, vaknat, somnat vaknat. Gav upp vid 09 så jag i stället ägnade mig åt att stirra i taket och undra hur jag skulle ta mig ur sängen.

Knagglade mig ut i köket för att ta en kopp kaffe. Såna dagar vill jag ha kaffet färdigt så jag slipper krångla med mina händer för att sätta på perkulatorn. Får på kaffet, häller upp och tappar koppen på fötterna då händerna varken styr eller har styrka.... FAN! Snubblar över hunden och dimper ner på knäna AJ!

Försöker elda i brasan för att få upp lite värme så jag blir lite mjukare och skona elräkningen. Det vill inte ta sig. Får ligga på knä pch böka eftersom jag inte kan stå med ryggen böjd. Vet ni varför det inte tar sig! FÖR DET GÅR INTE MED BLÖT VED!!!!
Leo tjatar om att få spela och när han väl får det. - Hjälp mig mamma, var annan minut. Jag fick inte ens gå och skita i fred utan att höra honom gapa efter hjälp, så nu rök spelet. Dessutom ska han äta precis hela tiden. Han måste vara i någon tillväxt period. Han hinner inte mer än att äta upp och jag andas ut innan - JAG ÄR HUNGRIG! kommer ur hans mun.

Det är sportlov. JAG HATAR LOV! BARN SKA GÅ I SKOLAN!! Just nu skulle jag ge vad som hellst för att kunna jobba så jag fick vara lite hemmaledig. För att orka med idag så tänker jag på julovet när J va hemma och helt knäckt över det faktum av att vara hemma hela dagarna, det får mig lite bättre till mods då jag får känna lite skadeglädje. Det är inte så lätt att vara hemma alla gånger.

Nä nu ska jag väl skotta fram bilen och köra med min snart ihop rasande bil Filip till ett tåg som jag inte ens vet om det kommer gå. Tågkompaniet gav mig inget vettigt svar när jag ringde dit.

- Som det ser ut nu ska det gå men vi vet inte om en timme!
- Okej tack!!

Jag måste få skälla ut någon idag. Jag måste få hitta ett annat offer än J, för han lär nog få sin beskärda del ändå. Försäkringskassan kanske, smärtrehab? Äh jag hittar säkert någon på väg till tåget.

Leo går här och smyger.

- Är du fortfarande arg?
- Mmmmm.

Sätter fram varningstriangeln och stänger av telefonerna!



Något positivt är att jag hittat en kanonpresent till Leo som fyller år i nästa vecka. Bara den kommer i tid så. Men det lär den väl inte göra!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis 2.0:

Oh du kan läsa om airaMs påhopp på mig och bli lite förbannad. Kanske inte skälla ut henne per se men...

2:a kommentar, skriven , av airaM:

Får jag lov att fråga dej vad exakt det är som Nattis ska känna sej sårad över? Exakt när beter VI oss som barnrumpor? Exakt när har VI varit otrevliga?

Jag skrev två rader på min blogg, TVÅ rader, när jag var lite besviken en dag över att jag haft 1200 sidvisningar och endast 12 kommentarer. Två rader som Nattis tog personligt.

Du kan inte ha besökt min blogg särskilt många gånger, om ens över huvud taget, och då tycker jag att det är hemskt tråkigt att läsa din kommentar hos Nattis.



Fast inte i närheten av så tråkigt som det är att läsa Nattis kommentar här. Vad är det frågan om egentligen? Kan hon inte prata för sej själv?

3:e kommentar, skriven , av Hontass:

Nej jag läser inte din blogg över huvudtaget. Men jag har läst era kommentarer och ert munhugg och JA jag tycker att hela erat tjafs ang kommentarerna är på barnrumpenivå. Ni är väl allihopa vuxna människor. Jag skulle oxå bli jätte ledsen om jag lade en förklaring på varför jag inte kommenterade och sen fick skit kastad på mig. Ja jag skulle ta illa upp. Tycker ni inte själva att smutskastningen som ni håller på med är larvig?



Hon bad om en åsikt och jag sa min åsikt om vad jag tyckte, där med betyder det inte att jag har rätt för den sakens skull. Jag gav min åsikt på hur jag tolkat det jag läst. Har jag sedan tolkat det helt fel så ber jag om ursäkt. Men nej jag tycker inte att det ser ut som ett tjaffs mellan vuxna människor.



/ Sandra

4:e kommentar, skriven , av airaM:

Men snälla, Sandra. VAR är smutskastningen? Var? Jag hittar den inte? Inte från mej? Jag tycker det är Nattis som smutskastar mej.

Jag har inte kastat någon skit över huvud taget.



Vad som är larvigt? Att göra tre inlägg om två rader text. Två rader som var ett skämt. DET är larvigt.



I min mening så har du tolkat fel. Nattis överreagerade och gjorde en höna av en fjäder och framställer det som att jag inte gör annat än försöker gnälla mej till kommentarer.



Hade du läst min blogg ordentligt istället för att bara läsa ett enda inlägg, som Nattis länkar till, så hade du vetat det.

5:e kommentar, skriven , av airaM:

Stort av dej att erkänna ditt misstag (och detta säger jag inte med ironi, utan jag menar det).



Det är ju det som är grejen, att 75% av allt jag skriver i min blogg är skämt och ironi och detta VET Nattis, eftersom hon hängt med i två år.

Ni som inte läst min blogg vet ju dock inte det, så det kändes, som du nog förstår nu, väldigt orättvist och missvisande när hon la ut allting på sin blogg och bara länkade till ett enda ironiskt inlägg.



Jag köper inte för en sekund att Nattis inte förstod ironin i inlägget och därför inte heller att hon blev sårad.

Men skönt att du verkar förstå lite bättre "where I'm coming from" nu.

6:e kommentar, skriven , av Hontass:

Jag är inte sen att erkänna om jag har fel. Och jag gjorde fel i att dömma fort efter ett inlägg.



Jag kan dock förstå om hon är sårad och jag förstår även om du är sårad.



Hårda ord har gått i från flera håll och det är klart att det gör ont för alla parter.

Jag hoppas ni reder ut det här på en bra och rumsren nivå ;-)

Kommentera inlägget här :