Matdags och amning....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Inez är helt galen i sin puré.

Hon får ju bara små smakportioner nu och det är svårt att hålla igen på det när hon tycker det är så gott. Tyvärr skyfflar inte mamman tillräckligt fort i mellan slevarna.

För överigt så blir det mer och mer flaskmat. Hon vägrar att ta bröstet när det väl finns mat och finns det inte mat så blir hon vansinnit jätte arg. Pratade med BVC igår och fick en sån där "du-vet-väl-att-det-är-bäst-att-amma-föreläsning". Standars kommentaren när jag har tagit upp problemet har varit - Men du har ju ammat de andra så länge!!!..........

Idag blev jag förbannad. Går det inte så går det inte. När hon får flaskan är hon nöjd, glad och sover som hon ska. När hon ska ha av det lilla i bröstet så är hon så ledsen, otröstlig och sover jätte illa. Svårt val eller? Visst hon går upp i vikt men det är för att jag ammat konstant hela dagarna. Nu finns det inte så mycket.

Jag vet att amning är bäst för barnen men är nu förbannat trött på allt amningstjat!! Det är min 3:e unge, jag vet vad hon mår bra av. Får jag en ända kommentar här om att jag borde amma istället trots att det inte finns tillräckligt och hon vägrar ta bröstet så skickar jag ut ett jätte virus i form av en napplaska i huvudet ;-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nick:

Men amma i nappflaskan då. lol.

2:a kommentar, skriven , av Nelin:

Bäst och bäst. Bäst är ett subjektivt begrepp. Äter hon ordentligt och sover bättre på flaskan så tycker jag det låter ganska solklart att hon mår bättre av det.

3:e kommentar, skriven , av Hontass:

Hur ska jag kunna amma i nappflaskan Nick! ha ha

4:e kommentar, skriven , av Camilla:

Tänker inte säga det ena eller andra, men tycker det är synd att valet inte ska kännas mera frivilligt utan föreläsningar. Min syster fick samma föreläsningar om att amma är bäst, men hon kände oxå att det var bättre med flaska. Gör det som känns bäst för dig, å flaskform har ju fördelen av att pappan kan vara mer delaktig =)

Kommentera inlägget här :