MorHontass och Ellinore

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Morhontass och Ellinore är här och hälsar på. Mycket trevligt må jag säga.

Jag fick min julklapp idag, en storhandling. Mycket bra, sånt är värt mycket mer än något annat. Men den förvirrade jag glömde en matpåse på affären. Visste ni att man inte kan komma i kontakt med en Lidl-butik. Nä man måste kontakta deras kundtjänst. Vansinnig blev jag. Tack och lov åkte rara Fredrik ner till affären och hann innan dom stängde hitta påsen som de hade tagit om hand om.

Vi fick oss ett gott skratt åt Morhontass här hemma. Hon va så inne i kvittot för att kolla hur många påsar mat det blev för att lista ut om vi glömt en eller om .... Ja jag vet inte. Hon hade Inez i knät. Hon satte ner Inez på soffan och trodde hon skulle sitta själv och fortsatte läsa på kvittot. Ungen tippa ju ganska direkt och inte märkte morsan något för det. Inez sa inte ett ljud för ens lite sånare då reaktionen kom och hon blev jätte ledsen.

Där har ni ett litet bevis på att jag kan skylla allt jag gör på Mor.

Nu blir det kvällsis.

Kommentera inlägget här :