Räkningar...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Räkningarna är betalda *suck*

Det va inte roligt att betala dom den här månaden. Det va nätt och jämnt att det gick.
Med en elräkning på 8600, en vetrinärsräkning på 3200 och besiktningen på skorstenen så blev det tight. Nästa månad blir det bättre det vet jag eftersom då verkligen eldningen kommer visa sig på elen.

Men men.... Kyl och frys är fylld med mat så vi klarar oss och födelsedagspresenter inhandlade.
Det är flera i familjen som fyller år nu så att det blir ännu mera tight är inte konstigt.

Fast det va inte många månader sedan som hälften av räkningarna inte kunde betalas så jag är ganska nöjd ändå vill jag säga.

Lilla Inez är dålig. Hon hostar så hon kräks och är så ledsen. Va till vårdcentralen med henne igår och hon va väldigt röd i halsen så det är inte konstigt att hon är svårmatat. Hon skriker i sömnen på natten så att hon har ont någonstanns är helt klart. Får gå upp stup i kvarten och trösta henne så hon somnar om. Men hon är så tapper. Hon gör allt för att försöka vara glad. Lilla gumman.

Idag ska jag göra min egen present för att jag är så jävla duktig. Den är redan betald så det är inget som påverkar nu. Jag gör sånt då¨och då för att belöna mig själv. Det är ju inte så ofta jag gör något för min egen skull faktiskt. Förr gav det mig dåligt samvete men inte nu längre, man måste unna sig något själv ibland oxå.

I morgon kommer Morhontass och Ellinor, det ser vi fram i mot.

Nä nu ska jag fixa lite mat till odjuren.

Kommentera inlägget här :