Ett, gift, en drog... Hemskt och alldeles underbart.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag svor att jag aldrig skulle!!

Under 1 års tid har jag övertygat mig själv till att hata. Hata så brutalt att jag idiotförklarat alla som sysslat med det. Jag har hackat på dom, skällt på dom, sett dom som idioter som sysslar med detta och svurit på att jag aaaaallldddrriiiig skulle göra det själv.

Ett sätt att skydda mig själv från det där jävla Farmville på Facebook. Nu sitter jag där som en jädra nörd själv.

Den stora anledningen till att jag avskytt det är att när jag själv börjar spela något såndant så kan jag inte sluta, jag blir manisk. Jag har liksom inte den där spärren som säger till att det är bra nu.
Som när jag spelade sims och minsta lilla tid utanför spelet gick åt att grunna på hur jag skulle bygga om badrummen. Då insåg jag att det enkelt va nog och sen har jag inte spelat det sedan dess.
Eller det där "bubbelspelet" som Morhontass visade mig som jag har hållt på med i 2 år. Räddningen va när jag fick Inez och inte hade tid mer alls. Andra spel är kasta snor, alla spel på bamse.net "ja barnspel jag vet men jag fastnar"
Ja det är skrämmande helt för jag blir som besatt.

Så Farmville har jag hatat, jag har hatat det som pesten för att skydda mig själv från denna besatthet. För jag visste att skulle jag kliva över gränsen så skulle jag va fast innan jag hunnit satt ner hela foten på andra sidan.

Så idag..... jävla Sofie... Hon drog mig i fördärvet.

Satt och mös hemma hos henne idag när jag väntade på att få hämta Leo på dagis.

- Men titta här då Sandra.
- Mmmmm.
- Här odlar man.
- Hm.

- Så kan man göra så här och så här och kolla här!!
- Mmmmm
*morr* sneglar lite snett på skärmen för att låtsas om som att jag inte ser.
- Sen det inte kul ut då, det är ju jätte roligt.
- Nä inte ett dugg!!!
- Du ljuger!!
- Mmmmmm.


Sen va det kört. Hon fick jälpa mig att komma igång och jag skulle aldrig ha tagit det där steget. Nu är jag där igen med denna speldemon inom mig. Jag måste ha mest, bygga mest, odla mest och ha mest djur. Det är svårt för eftersom alla andra spelat under det året jag tjurat så ligger dom väldigt mycket före mig. Fattar ni då vilken prestation som krävs. Det tog ca 2 minuter efter jag fixat en egen farm som mobbingen från omgivningen började. Snacka om att jag blir hackad på nu när jag trillat dit!
 
Jag blir så knäpp att jag bad Zack passa mina jordgubbar när jag va tvungen att åka hemifrån en liten stund. MORHONTASS VAD DU ÄN GÖR SPELA ALDRIG FARMVILLE!!!!

Skyndade mig hem för att styra upp det hela. I min tjurskallighet så har jag blockerat allt som har med Farmville att göra. Det betyder att när någon på fejjan lägger upp ett djur för omplacering eller annat jag kan ha nytta av så ser jag inte det och kan inte ta del av det. Jag har förtvivlat försökt att häva de här blockeringarna och det står att jag lyckats men det visar sig inte i alla fall.

Jag blir arg!!

Vänta ni en dag ska ni se att ni hittar mig hos "Anonyma farmvilleanvändare"

Jag har inte vågat säga något till J ännu! Jag hade fullt sjå att lägga fram att jag backat med full super fart in i den stenhårda snövallen som Nick så omsorgsfullt skottat ihop åt oss när han plogar gården.

Jag bävar för när han får veta det.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mezza:

asg x 1000000

Hur blockar man allt som har med farmville att göra???

2:a kommentar, skriven , av Leos pappa:

Fan vad rutten, men ska ALDRIG börja med något ...;)

3:e kommentar, skriven , av Lillasyster Toppa:

Å va du är dålig! Men jag älskar dej ändå syster<3

4:e kommentar, skriven , av mor hontass:

Flera har bjudit in mig till farmville men jag har aldrig kollat vad det är, ska inte göra det heller.Du får visa när jag kommer och hälsar på

Kommentera inlägget här :