Badhus och snöplog.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Har varit en stuns på badhuset med dom 2 små.

Inez vart helt galen. De första 15 minuterna i vattnet flöt hon bara med med sen......... Tur var väl att hon blev så sträv av vattnet efter ett tag för hade hon varit hal så hade det aldrig gått att hålla henne.
Hon sparkade och for som värsta blötdjuret. Riktigt roligt va det att se henne. Synd att det inte var någon med som kunde filma hennes framfart.

När vi kom hem och körde in på gården blev Leo totalt vansinnig.
Han såg att det va plogat innan jag hann lägga märke till det. Han kastade sig ut ur bilen och stod och hoppade på stället och skrek:

- DET ÄR PLOGAT!!!
- Ja vad skönt att Nick hjälper oss med det.
- MEN JAG VA INTE HEMMA OCH KUNDE HJÄLPA TILL!
- Nä men du har ju fått vara i badhuset.
- JAG VILL PLOGA!!!
- Men det blir fler gånger.
- MEN JAG SKA VARA HOS PAPPA I EN VECKA...... EN HEL VECKA UTAN ATT PLOGA!!!
- Lugna dig!
- MEN MAMMA!! EN HEL VECKA!!!


*suck* Nu har han äntligen lugnat sig och så länge ingen nämner plogning av snö så är det nog okej.... Hoppas jag.

Tack snälla Nick för att du befriar våra gångar från snö på gården.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kristin:

För min del behöver det aldrig bli plogning mer...

- alls...

- någonsinne!

Jag vill ha en appelsinträ-alle!

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Kan man odla apelsiner i Sverige?! Kan inte sånt där. Önska dig ett träd av varje vän så har du snart en Alle ;-)

Kommentera inlägget här :