Gul snö!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Vädret är en fröjd för ögat men inte för kroppen. Njuter i alla fall av att se allt det vackra.

Dagen började inge vidare. Släppte ut hundarna, de små och Asta först och Kita sen.
När det va Kitas tur insåg jag när jag hörde hennes skall att jag glömt antiskallhalbandet som jag tog av när jag kammade henne. Hon måste varit lätte lycklig som kunde skälla obehindrat utan pip.

I alla fall så slängde jag på mig foppatofflorna och kutade ut i kortärmat och mjukisbrallor för att få tyst på henne. Det gick en hund förbi och hon försökte förtvivlat få igång denne att leka. Sträcker mig efter helle slinter och hamnar pladask i snön som en strandad valross. Insåg snabbt att jag inte låg i vanlig snö utan GUL SNÖ!!

Kita står brevid mig och tittar på mig som ett fån där jag ligger och försöker ta mig upp utan att sätta ner armar och händer mer än nödvändigt i snön. Sen va det bara att ta sig in, försöka värma sig, tvätta sig och byta kläder.

Jag fattar faktiskt inte hur jag lyckas med allt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Monique:

Måste tyvärr erkänna att skadeglädjen fick sig en skön känsla av den inre synen .. Sorry .. Hoppas du klarade dig utan bestående men .. Kramar om lite värmande och lite smygfnissande :)

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Helt okej Monique! Hade jag inte kunnat bjud på den skadeglädjen hade jag inte skrivit om det ;-)



Åh kastar mig i famnen och huttrar "värm mig" :-)

Kommentera inlägget här :