Leo krigar!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag och Leo har haft krig idag.

Han var mycket arg på sin mamma.
Han skulle inte duscha och gå och lägga sig för han skulle minsann spela tv-spel.

Riktigt osams blev vi, det är inte ofta vi blir så osams men det händer.

- Nu sitter du på den här stolen och med ens du väntar på att jag ska bli klar med köket så funderar du på om du ska göra som mamma säger och få spela i morgon eller om du helt enkelt ska ducha med kläderna på och inte få spela alls!!!
- Jag får spela hur mycket jag vill hos min pappa faktiskt!!
- Det tror jag inte alls att du kommer få när jag har pratat med pappa om varför du inte får spela.
- Jo,
säger han och skrynklar ihop pannan så där surt som bara Leo kan göra.


När jag var färdig i köket frågar jag leo:

- Har du bestämt hur du vill ha det?
*han skakar på huvudet och putar och darrar med underläppen*
- Då har du några sekunder på dig med ens jag tar fram handuk sen bär jag dig in i duchen med kläderna på.


* Leo inser nog här att han inte kommer undan och byter taktik. Han kommer in till mig där jag rotar efter handuk*

- Jag vill ducha med kläder på, säger han och ser lite konstig ut.
- Är det säkert det?
- Ja.
- Vilken tur då för nu går vi raka vägen in.

* Leo hoppades nog på att hans mamma skulle säga "men det är klart vi ska ta av dig kläderna" med tji fick han*

- Kom nu då!
- Jag vill verkligen ha dom på mig, jag vill att dom blir blöta.
- Men vad bra, kom då.


När vi står utanför badrummet stannar han och läppen darrar som aldrig förr.

- Kliar det när kläderna blir blöta.
- Kliar?
- Ja.
- Nja inte så farligt men lite kliar det men det går ju över. Du vet väl hur det känns när kläder blir blöta.


MOUAAAÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!! *Lilleskutttårarna sprutar*

- JAG VILL TA AV MIG KLÄDERNA!!!!
- Men då är det bara du tar av dom!
- JAG VILL TVÄTTA MIG!!!!!
- Kanon.
- SÅ JAG KAN GÅ OCH SOVA SEN!!!
- Åh vad skönt då sätter vi fart då


Leo snyftar, nickar, kastar av sig kläderna, tvättar sig så duktigt och torkar sig ordentligt.
Till råga på allt kommer han in i soffan ger mamma en godnattkram och säger:

- Jag kan gå upp och lägga mig själv idag! Jag borstar tänderna och kissade gjorde jag innan jag tvättade mig.
- J kommer upp och tittar till dig snart.
- Mmmm, men jag kan själv. GOD NATT MAMMA; GOD NATT JOHAN; GOD NATT INEZ; GOD NATT HUNDARNA....

Sen såg jag inte röken utav honom på resten av kvällen och när J gick upp hade han borstat tänderna "jag hjälper honom mer noga i morgon" och bäddat ner sig i sängen.

Lilla gull ungen. Han är envis men mamma är ännu mer envis.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annica:

Barn är underbara.

2:a kommentar, skriven , av monica:

sådär är linus också fast mest hela tiden... urjobbiga 8 åringar.

när kommer ni uppöver?

/monica.

3:e kommentar, skriven , av Hontass:

Ja visst är dom härliga.



Vet inte när vi kommer upp. Vi va där i slutet av november. Nu hoppas jag på att mor snart ska komma ner nu när hon har körlapp och allt.



Kram

4:e kommentar, skriven , av Leos pappa:

Ha ha ha min pojke det där

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hahaha, barn ;)

Kommentera inlägget här :