Mor Hontass & Hontass.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag är extremt duktig på att visualisera bilder i min hjärna när jag läser något eller får någonting berättat för mig. Det här kan vara både trevligt och mindre trevligt beroende vad det är man får höra.

I alla fall så läste jag ett inlägg hos Mor www.morhontass.blogg.se. Detta inlägg innefattade en värmepanna, en pojke 50+ och helikoptern "ja precis den helicoptern".
Så nu har jag gått här och fnissat för mig själv med gubben görandes helicoptern i min skalle. Kan så väl se honom framför mig, ansiktsytrycket, de gråa långkallingarna och höra rättviksmålet klinga likt gärdebylåten när han ska förklara för mor hur man fixar med pannan.

Måste läsa det en gång till sen för det va så jädrans bra.

Mor Hontass va det ja...... Ja snäll som jag va för att skaffa lite läsare till hennes blogg så lade jag upp länken på facebook "ja allt händer på facebook". Det dröjde inte länge innan jag fick en kommentar av F. Han frågade om Mor verkligen visste vad namnet Hontass bottnar i.
"Njea" svarade jag tveksamt. Kanske ska ta och berätta det....... eller inte.

Många tycks tro att Hontass står för typ hundfot.... Ja tikens fot. Men det kan jag tala om att så är INTE fallet. Andra tycks tro att det är någon sorts förkortning på Pocahontass men det är en sanning med modifikation.

Nä så här är det.

När jag och F va tillsammans så hade jag väldigt långt hår. Detta hår hade jag ofta i flätor. F började titt som tätt att kalla mig för Fuckahontass.

- Hörru Fuckahontass! kunde han utbrista och dra mig lite retsamt i flätorna och flina brett.

Jag vet inte riktigt om det var för att jag va krävande på något sett inom ett visst område eller hur det va men jag tror att det va nåt liknande "rätta mig om jag ha fel F". För just under den perioden va jag nog som tonårspojkar är mest.... trots att jag är kvinna, mamma, vuxen och raka motsatsen till en tonårspojke.

I alla fall så upptäckte jag internets värld väldigt sent och upptäckte oxå att man allt som oftast måste ha ett användarnamn osv. Jag funderade och funderade men kunde inte komma på något fyndigt.
Det ända som klingade i mitt huvud var "Fuckahontass", men det kunde jag ju inte kalla mig.
Så det blidde Hontass och sen dess har det hängt med på alla möjliga områden.

Japp så va det.... Hontass uppkom av ett par flätor och sexuell frustraktion.

Kommentera inlägget här :