Näs-Frida...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Vi fick köpa en Näs-Frida idag till lilla Inez.

Hon är så snorig och varken bröstmjölk eller näspray hade någon särskild effekt. Så vi handlade in en snor-sug. Jag vill hela tiden kalla den lilla slangen för Sug-Frida vilket får det hela att kännas ganska groteskt. Det är ju trots allt en snor-sug till småbarn.

Men måste den heta Frida?
Ni hör ju själva hur det låter.

- Vi måste suga!
- Ja vänta så ska jag hämta Frida.


Det låter ju helt sjukt eller oxå är det bara jag som associerar väldigt illa.

I alla fall så tyckte jag hela snor-sugar-grejen var väldigt otäck. Jag vet inte hur hårt jag ska suga "se nu låter det illa igen"

Hur hårt måste man suga för att hjärnan ska följa med?
Om man kan göra hjärnoperationer genom näsan och man kan läcka hjärnsubstans genom näsan så måste det menas att man kan nå hjärnan den vägen och suger man tillräckligt hårt så kanske den följer med.

Jag tycker helt enkelt att suga med Frida känns väldigt obehagligt.

Lämnar över sugandet till J tror jag..

  

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av monica:

tänk om snoret åker så fort i slangen att det hamnar i din mun.......... fy fan va äckligt, får vomerings känslor!!!!! kan du inte bara ta en sån där sugtuta som följer med till revaxören, det hade jag på mina och det funkade skitbra och inget snor i munnen... uääääh. ;-)

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Det sitter en ventil som gör att man inte kan få det i munnen ha ha.

Kommentera inlägget här :