Söderhavet...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Nu har vi legat vid söderhavet i 2 dagar. Åtminstone känndes det som det skulle kunna vara södehavet.

Tack till Monique och Cissi samt alla barn för skitmysig dag.

I går efter att vi kom hem så skulle jag och barnen fara iväg. Jag drog på min en vit tight klänning och kände mig så brun och fin mot den vita klänningen.
Tycker jag har blivit riktigt brun. Men sen kommer man tillbaka till strander och ser tanterna på 50+ som legat och stekt sig och som visserligen är bruna men även skrynkliga som hopknycklar papper. Men då är jag hellre blek och halvfet än läderhud och skrynklig.
Som tur va kom det några som inte sett solen på de senaste 30 åren och jag kunde åter igen återgå till att känna mig brun och fin.

För övrigt väntar jag på en riktig regnskur och massor med åska. Jag har lovat om det kommer spöregn så ska jag dansa naken i regnet för J. Men det lilla dugget som kommer nu strippar jag inte för. Det behövs en utrensning. Min hjärna kokar mer än vanligt och är nog mer en söndertuggad tvättsvamp än levande celler.

Så hit med lite spöregn nu då!!

Kommentera inlägget här :