Tänder.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Inez har inte fått några tänder ännu.

Nu gråter väl alla tävlingsglada mammor glädjetårar.  Hon kryper inte heller kan jag berätta för att sprida ännu mer glädje. Och vet ni.... Hon är fullt normal. "ursäkta men jag är så förbannat trött på alla som jämför sina ungar hör det dagligen och spyr galla."

I alla fall så har hon inte fått några tänder ännu och jag tycker väl inte att det är någon katastrof för det. Jag va tydligen närmare 1 år när mina tittade fram enligt Morhontass.
Men nu verkar det som det börjar hända något. Jag tvingade till mig en titt i hennes mun, hon är ju både vrång och stark ungen.
I alla fall fick jag se att det börjar se ut som något kommer.

DOM NEDRE HÖRNTÄNDERNA!!!

Dom får INTE komma först. Fattar ni hur hon kommer se ut med sitt klotrunda ansikte och hamsterkinder!! SOM EN BULLDOG!
Det finns en hund här i byn. Han heter Batman. Han är ingen bulldog utan någon liten miniras "kommer inte ihåg vad" han har ett väldigt underbett met ena nedre hörntanden stickandes utanför upp mot nosen. Ja han är så himla ful så han är riktigt söt. Han friade lite till Kita när hon löpte. Stod här utanför staketet och klapprade tänder. Nu har Kita blivit skendräktig och jag är livrädd för att det ska komma ut små mini Batman som han lyckats lirka in genom staketet eller nåt. Men även om Kita skulle varit instängd under hela löpet så skulle jag vara rädd att det hade tagit sig utan min vetskap. Fast enligt mina beräkningar skulle hon då ha kalvat för länge sedan i så fall.

Oj det där va lite utanför ämnet. I alla fall i dag när jag upptäckte att hennes hörntänder va på väg såg jag först för min innre syn Inez förvandlad till bulldog, sedan förvandlades hon till Batman.

Hemska tanke!! Kan man stoppa tänder på nåt vis?!





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av nathalie:

när inez är 14 och fortfarande inte kryper eller går då kan du behöva oroa dig ;);) dessutom är det inte alla barn som kryper, vissa börjar gå på en gång... pussa gull ungen från mig

2:a kommentar, skriven , av mor hontass:

Du var ÖVER ett år, och jag var förlamad av skräck för att du skulle bli tandlös hela livet! Kan va så när man är sjutton år och inte fått en vettig bruksanvisning till bebisen. Det tog nog ett par ungar innan jag förstod att fullständigt strunta i hur många steg eller tänder andras bebisar presterade!

Kommentera inlägget här :