Ångtvätt...

publicerat i En Terry! Pinsamheter;

Vi har en sån där ångtvätt som påminner om en dammsugare fast tvättar med ånga.

Jag tänkte använda den nyss för att få bort lite fläckar på soffan. Jag skakade på den och det skvalpade sen satte jag i kontakten och väntade på att den skulle bli färdig värmd.
När jag kört en liten stund utan något vidare resultat så skakade jag på den och det skvalpade inte längre. Bestämde mig då för att hälla i lite vatten. Så jag vred på korken och noterade en liten varningstriangel... eller två men vred väl om.

Ni vet de där varningarna om att inte vrida upp locket till kylarvätskan när bilen är varm...... Ja det va nog typ det som de där varningstrianglarna ville visa.
Vet ni varför man inte ska göra det? Jo för att det gör jävligt ont på varje ställe som ångan träffar.
Det tog en stund att återhämta sig för att kasta på en handuk och vrida igen den igen. Sen tog det ytterligare en stund under rinnande vatten för att förhindra brännskador. Sen tog det väl en kvart att övertyga barnen att jag inte försökt att spränga dom i luften.

Sitter här och blänger åt det gula åbäket som jag kan sätta vad som hellst på flinar hånfullt åt mig. Jag nog ta och sparka på den tror jag. Eller oxå låter jag den vara tills J kommer hem och talar förstånd med den.

Kommentera inlägget här :