Babysim.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Så var det sena kvällen då, eller natt kanske det är.

Somnade på soffan förut och sov en bra stund så tröttheten har hållt sig borta. Men jag ska alldeles strax krypa er och sluta ögonen nära J.

Vi babysimmade idag jag och Inez. Jag klarade mig från att färga bassängen röd tack och lov. Inez var sjövild. Försökte lägga henne på rygg och flyta men hon blev totalt vansinnig. Då kunde hon ju inte se alla andra. Hon sparkade som en tok och plaskade så hon fick kallsupar av allt vatten. Sen rapade hon som en öltunna av allt vatten hon druckit. Vi var sist kvar i bassängen och när badtide var över fick vi lov att gå upp. Då blev ungen vansinnig. Hon ville ju simma mera. Sen har hon varit trött resten av dagen.

Nä nu är det dags att vila huvudet på kudden och läsa klart de sista sidorna i "Inte som andra döttrar" så jag kan lämna tillbaka den och börja plöja i en ny.

Kommentera inlägget här :