Leo och hans funderingar.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Han kommer ju med såna påståenden ibland så man blir alldeles mörkrädd.

Igår t.ex. frågade han mig helt plötsligt:

- Mamma.
- Ja.
- Är det inte dags att ni gör en bebis till nu.
- Nej absolut inte.
- Varför.
- För vi har så många barn, det räcker nu.
- Men nej....
- Jo.
- Jag vill ha en lillebror nu.
- Ja men det vill inte jag.
- Om inte du och Johan gör en lillebror åt mig nu så blir jag arg.
- Det spelar ingen roll Leo.
- Om inte ni gör en lillebror åt mig nu så betyder det att ni inte är kära i varandra längre och då är det ingen ide ni är ihop längre.
- Öh VA!?!?!


Såna här utlägg får jag från den lilla gangstern.

Idag fick jag en tillrättavisning:

- Mamma.
- Ja.
- Det är bäst att du går och snyggar till dig nu för det kommer folk i morgon.
- Va.
- Ja det är bäst att du snyggar till dig för sådär kan du inte se ut.

Nog för att jag är riktigt sliten idag men va fan....... Måste vara riktigt illa om till och med Leo reagerar.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Leos pappa:

Ja han är inte dum den lilla pojken .... och han kan verkligen täånkta till innan gan säger något

Kommentera inlägget här :