Måste ha en advokat...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag har nu kommit på att om man ska ifrågasätta någonting, vad som hellst när det gäller barnomsorgen så behöver man en advokat.

Om det så gäller avgifter eller dagistider spelar ingen roll. För de här små sadisterna som sitter snäppet högre än dagisfröknarna är såna manipulativa jävlar att det spelar ingen roll hur vrickade deras påstående är så har dom ALLTID rätt. Jag går ner på 15 timmar /veckan = gratis. Då chockhöjder de pappans avgift han har på sina veckor osv.

Om jag ringer dit och ber om att få göra ett undantag med tiden vid något enstaka tillfälle. Det handlar inte om att lägga till några timmar. Nä det blir några timmar kortare så det är ingen ökning. Jag får ett direkt nekande och frågar varför och får svaret:

- Därför!
- Va?
- Vi är inte till för att agera barnpassning åt er mammalediga och sjukskrivna.

och mycket mycket mer ja då blir jag förbannad.

De har sina förbannade regler hit och dit. Hade dom sagt åt mig:

- Vi kan tyvärr inte rucka på det för då blir andra griniga och vill oxå.

Ett sådant svar hade jag kunnat ta. Men fan i helvete inte den utläggningen jag fick.

Så att man behöver ha en advokat är av 2 anledningar.

Den första är för att kunna tala med dom över huvudtaget utan att bli blåst. Deras resonemang är nämligen helt åt skogen men de får alltid igenom det ändå för en annan vet ju inte alla regler.

För det andra behövs en advokat för att man riskerar att bli så in i helvete arg och göra sig skyldig till både det ena och det andra. Då är en advokat bra att ha har jag hört.

Så en sådan ska jag införskaffa. En riktigt elak jävel. Leif Silbersky... Tror ni han är ledig och villig att ta mina duster med barnomsorgen.

Ps: Det är INTE dagisfröknarna som felar. Bäst att påpeka det så jag inte får någon sådan på mig.

Kommentera inlägget här :