Tjänar han pengar på mig eller?!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Filip kom hem idag men ett ihop-plock av bilder. Han hade med sig dom från en kompis.

- Här!
- Vad ska jag göra med det.
- Rita.
- Va?
- Polarens syrra ska gadda sig och den här ska sättas ihop med det och det med det och sen ska det göras en taggtråd runt alltihopa.
- Öh.
- Ja du ska göra en skiss.
- VA!
- Ja du kan rita.
- Ja men va fan.... Det är inte gjort i en handvändning.
- Det är inte bråttom, ta tid på dig.
- Men .... jaha......

Nu undrar jag om lilla Filip på något sätt gör ett försök att tjäna pengar på mig eller nåt. Kommer hem och kastar på mig en massa arbete sådär.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Det vore väl trevligt om han frågade först om du vill rita och inte bara slänger till dig prylarna. Om det är någon som ska tjäna pengar på din konst är det väl du så håll extra koll på grabben. ;)

Kramar

Bibbi

Kommentera inlägget här :