Vad skulle kunna hända.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag och Filip ska på möte i morgon kom jag på nu på kvällen.

Jag tyckte det skulle vara skönt för Fille Pille om jag hämtade han vid skolan så att han slipper gå. Han höll inte med mig. Jag kan inte förstå varför.

- Men om jag hämtar dig så slipper du gå.
- NEJ!
- Men varför ska du gå?
- För att jag vill.
- Det vill du ju inte.
- Du får inte hämta mig!!
- Men jag möter dig ju bara på parkeringen.
- NEJ!!!
- Varför?
- Jag vill inte säger jag ju.
- Men det är kallt.
- Ja.
- Så .... Jag hämtar dig!!!
- NEJ!
- Men ingen behöver se mig.
- NEJ!!!!
- Men om jag klär upp mig lite och blir en "hot mama" då.
- Då skolkar jag och då är det ditt fel.
- Men om jag vill prata med någon lärare då?
- DOM FINNS PÅ FACEBOOK!!
- Ska jag inte hämta dig då?
- NEEEEEJJJ!
- Hm.....

*Han spänner ögonen i mig*

- Du gör det bara inte!! Du hämtar mig INTE!!



Jag kan verkligen inte förstå varför det skulle vara så hemskt om jag hämtade han. Nog för att jag redan fått utmärkelse för den mest pinsamma morsan men hur mycket kan hända om jag bara kör in på parkeringen och inte ens kliver ur bilen?

Enligt Filip så är svaret på den frågan:

Hur mycket som hellst!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nick:

Känner dig så jag är enig med Fille!

2:a kommentar, skriven , av Nattis 2.0:

Han har nog rätt.

3:e kommentar, skriven , av Mezza:

kolla in till mig... du har nåt där...

<3

Kommentera inlägget här :