Värmande samtal med Z.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag och Z hade ett lite allvarligare snack härom dagen.
Jag har lovat att hjälpa honom med en sak som tynger honom.
Jag har försökt tidigare men blivit nedslagen tack vare att jag inte haft tillräckligt med kött på benen.

- Men Mamma, tänk om de inte tror oss och lyssnar på oss den här gången heller.
- Men du vet att Morsan får som hon vill om hon ger sig fan på det och vet att hon har rätt.
- Mmmm.
- Tror du mig inte?
- Jo, vet du varför?!
- Vad menar du?
- Vet du varför du får som du vill!
- Nja, jo eller nä...
- För att du inte är riktigt riktig och driver folk till vansinne!
- Öh.... Tack.... Tror jag!
- Ibland är det jobbigt att du är sån men ibland älskar jag dig för det!
- Tack Mammas hjärta. Ibland är det bra att inte vara riktigt riktig
*skrattar*
- Mmmm, fast inte när du är så där piiiiiinsam.
- Nä men vad gör det du älskar mig för det ibland.
- Mmmmmm.

Fick känslan av att Z ångrade vad han precis hade erkänt. Men jag vet att han tycker att Mammas lite mer jobbiga sidor kan vara användbara ibland. Mammas lilla gull.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis 2.0:

Mmm, ibland är det nog skönt att ha en tokig mamma :)

Kommentera inlägget här :