Alla har rätt till en åsikt.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det här med valet ja.....

Jag är så förbenat trött på skiten. Nu är det äntligen färdigt och nu ska det gnällas eller firas.
Ja jag kanske inte är så nöjd med hur det blev men jag går inte och gräver ner mig för det.

Det är ett jädrans tjat om vilken katastrof och hur skrämmande det är att SD kom in i riksdagen.
Ja det kanske inte är så himla lyckat och det är inget som jag på något vis förespråkar.
Men vet ni vad jag tycker är ännu mera skrämmande!

Jo det är den häxjakt som det känns som det är på de som röstat annorlunda än vad man själv har gjort.

Jag läser på Fb och andra sidor om människor som blir idotförklarade, hot om brytande av vänskap och mycket mycket mer mot de som röstat på SD.
Vi har en rösträtt i Sverige, alla har rätt till en åsikt. De som röstat på SD har säkert sitt skäl till varför dom har gjort det och det får stå för dom. Liksom jag har rätt att rösta på mitt och kräver respekt för min egen åsikt.'Jag lägger ingen vikt vid om min bästa vän röstat annorlunda än jag, nä inte ens om de röstat på SD. Det är deras röst och deras val. Om jag skulle dömma alla i min omgivning efter deras åsikter så skulle jag inte kunna ha några vänner kvar. Mina allra bästaste närmaste vänner har ibland åsikter som skiljer sig starkt i från mina.

Men man får respektera varandra för det. En vänskap grundar sig väl mer än i politisk åsikt... Eller?!

"Jo men får SD ta över så blir det så och så, rasister bla bla bla"

Så kanske det är men det är inte det inlägget handlar om.
Alla har likförbannat en rösträtt och alla har rätt att tänka och tycka vad dom vill.
Jag tycker inte alls det är bra att SD är där dom är nu.
Men nu är dom där och lösningen på det är väl knappast att bryta kontakter till höger och vänster och idiotförklara människor som har stått en nära.

Jag tycker De blåa är vidriga. Varför? Jo för mycket blev väldigt besvärligt för mig och många nära när dom tog över. Men jag har många nära vänner som hjälpt till att rösta fram dom..... OCH?!?!?!?! Dom har väl röstat så för att det på något sett gynnar dom. Men dom är ju knappast mindre vänner till mig för det.

Jävla patetiskt är vad det är!

Så nu återstår det att se om jag blir bortplockad..... Jag har ju en åsikt.

Kommentera inlägget här :