Jourvårdcentralen.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det här med att ta ungarna till en läkare akut brukar ju inte vara en höjdare med väntetider osv.

Men jag vill ge Jourvårdcentralen i Örebro på Nygatan en stor eloge för att dom både passar tiderna och är väldigt trevliga.
Har varit där akut med mina barn vid ett antal tillfällen. Senast med lilla Inez igår då vi misstänkte öroninflammation.
Man får en tid på telefonen där dom beklagar att man måste vänta 1 1/2 timme innan vi får komma. När man kommer dit hinner man inte få av sig ytterkläderna och sätta sig ner innan dom ropar namnet och man får komma in. Dom undersöker, ställer en diagnos och man får åka hem.

Igår skulle vi vara där med lilla I 20.45 och vid 21.30 va vi hemma igen och då är det ändå 20 minuters restid enkel resa. med oss hem fick vi pencilin så hon skulle klara sig tills idag då det är ett apotek öppet, så snart ska hennes öron vara tillbaka till det normala igen.

Alla mina ungar samt jag har varit öronbarn så jag är inte förvånad. Men det är synd om de små liven när de är så små och inte förstår varför det gör så in i tusan ont.

Men som sagt en stor eloge till Jourvårdcentralen.

Kommentera inlägget här :