Stackars Anton.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Anton är Leos Nallebjörn som är köpt på björnparken i Orsa för ca 3 år sedan.
Den fick han av Morhontass när dom varit där på besök.
Efter att vi varit hos pappa och Rina idag och hälsat på så blev leo helt förkrossad när han hittade Anton dyngsur.
Den lilla Jack "mammas sambos hund hade våldfört sig på Anton. Inga större skador förutom att han va väldigt blöt.
Leo grät och tyckte synd om Anton och jag skulle vara snäll och torka honom i micron.
- Nu eldar du inte upp honom i micron, uppmanade MorHontass.
- Näääääää då.
Jag tittade till honom titt som tätt men det varken rök eller slog lågor.
Men sen började det lukta pyton.
Fick ut den stackars Anton ur maskinen och pälsen på magen hade smält fast mot bottenplattan.
Jag försökte övertala Leo "som nu va helt knäckt" att Anton hade gjort en titthålsoperation hos doktorn, det gick inte hem.
Han fick ett bandage till slut och mår efter omständigheterna bra.
Men jag hörde Leo prata med Anton i soffan.
- Ja nu blir det svårt i natt Anton! Du är inte bara blöt, du luktar illa och har hål i magen oxå. Vi får kramas försiktigt.
Nu måste jag helt enkelt gottgöra Leo på något vis.
Jag får väl dra ut en tand på han eller något......

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kloker:

Men hörrö Maja!! (Alla mina barn får heta Maja när de gör något dumt, och Matilda när de är för vilda...)



Den här grejen kräver ju sin förklaring, för jag fick läsa den om och om igen, och fattar fortfarande inte hur du ska gottgöra Leo genom att dra ut en tand på honom? skrattar



Du är inte klok!!! Först trodde jag att DU skulle dra ut en tand på dig själv. Och efter det förstod jag inte hur saken skulle bli bättre utav att hans nalle inte bara genomgått en titthålsoperation, utan dessutom skulle dra ut en tand. Men att saken skulle bli bättre utav att LEO skulle dra ut en tand, den får jag inte att gå ihop, så den biten får du förklara!!



Och hur kommer du på skrattar igen, att hans nalle genomgått en titthålsoperation? Fanns det verkligen ingen enklare förklaring? Du som är så frispråkig kunde väl ha förklarat som det var? Du är inte klok!! Men du är du, och jag tycker om dig - än så länge! Men låt bli Leos tänder!!!



Kram från Cissi

Kommentera inlägget här :