Morgonens Samtal Med Leo...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
- Mamma...
- Ja.
- Mjölk den kommer i från kon.
- Ja.
- Kött kan komma i från gris.
- Ja.
- Och brödet kommer i från Tyskland.
- Va?
- Ja eller från USA, det beror lite på.

*ha ha ha ha ha*

Igår kväll skulle Leo flytta hemifrån igen.
Han va lite arg på mig.
Jag har ju satt upp schemat här hemma för sysslorna som alla ska hjälpa till med.
Leo blev vansinnig. Inte för att han va tvungen att hjälpa till utan för att han fick lätta uppgifter som att plocka upp från golvet osv. Han vill ju minsann fixa disken och tvätten som alla andra.
Så då skulle han få göra det.
Han knölade ihop några handukar och sedan tröttnade han.
Jag sa då till honom att han skulle hjälpa mig med köket och disken vilket han vägrade.

Sedan blev han hysterisk och stod ute på gården och skrek:

- NU FÅR DET VARA SLUT PÅ DOM HÄR DUMHETERNA, NU FLYTTAR JAG SÅ DET SÅ...

Sen lugnade han ner sig när han insåg att jag inte gjorde så himla stor sak av det.

I morse när han kom ner så sa han:

- Jag har hittat mitt hus som jag ska flytta till nu.
- Va?
- Ja jag ska ju flytta.
- Men jag vill inte att du flyttar.
- Lugn Mamma jag kommer hälsa på jätte ofta.
- Typ när du är hungrig, när det blir mörkt, när kläderna är smutsiga osv.
- Ja precis.

Jo jo vi får väl se hur det blir med den saken. Inatt hade han tydligen gått in ch lagt sig brevid Zack i hans säng när han drömde något läskigt. Jag undrar hur han har tänkt sig det när han bor själv :-)

Kommentera inlägget här :