Organiserat kaos.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det har varit en tuff men bra dag idag.

Jag har varit med Leo så han fick inskolas lite på sitt fritids.
Han är så himla mallig ungen för det är ett bevis på att han börjar bli stor.
Men han fick lite problem nu på kvällen för han hade fått en liten finne i pannan.

- Men herre gud Mamma, nu ska jag både börja på fritids och få finnar.

Gullungen..
Efter fritids så mötte vi upp Fredrik på God Smak och han bjöd på fika.

Kvällen har varit lugn och jag har inte fått så många knop gjorda men det är okej ändå.

Igår var det smärre kaos här.

Jag hade sån där krypande smärta i hela kroppen och trots att det gjorde så ont så kunde jag inte vara still.
Så jag letade rätt på ett recept på baksidan av ett torrjästpaket och började baka baguetter.
Jag hatar verkligen att baka men det är gott nr det är färdigt och jag kunde äta en oxå utan att magen bröt ihop.
Tack och lov hade jag Terry Toppa i luren hela tiden så jag slapp bli allt för nervklen av allt ståhej runt omkring..

Inez kastade av sig blöjan och kissade ner sig.
Leo skällde ut mig för något.
Inez slog pannan i något.
Ossy tog Inez macka.
Inez klättra upp på bordet.
Degen jäste inte.
Alla andra ungar lekte kurragömma och hade jag inte haft ugnen på hade de säkert krypit in där oxå.
Jag skulle jäsa de förbannade baguetterna i pannrummet där det är dragfritt. Men eftersom barnen lekte så skulle de in där och någon "Z" hade vält plåten så när jag skulle hämta dom för ugnen så låg det bara en hög på golvet.
Jag skällde muttrade lite och då fick jag en utskällning av Leo.

- Det är faktiskt Johans föråd och där har dina brödbullar något att göra.
- Och ni får inte leka där..
- Det är Johans föråd så det så..

Men jag insåg när jag hörde Terry skratta så hon höll på att kissa på sig i andra änden av luren åt vårat kaos att jag nog trots allt har rätt bra tålamod ändå :-)
Sedan förstann baguetterna som jag arbetat med i kaos i 2 timmar på 2 minuter.
De blev uppskattade i alla fall.

Nu ska jag lägga mig och glo på tv en stund innan sängen.
Tog ett dopp i poolen förut så nu är jag mjuk och go.

Natti natt.

Kommentera inlägget här :