Tjuven Skräck...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Nu har Skräcken varit ute och stulit för någon igen.
Jag skrev ju för ett tag sedan att han kommit hem med en påse med mört som han stulit någonstans.

Denna gången kom han hem med en halv fralla.
Ja ni hörde rätt... En vit frallhalva.
Jag funderade på vad sjutton det va han kom och bar på.
Jag försökte ta den från honom och kände då att det va en helt färsk fralla.
Så det är inget han hämtat i några sopor någonstans, det känns mer som om den kom direkt från någons frukostbort.

När jag skulle ta den från honom blev han sur och jag fick den inte.
Istället gick han fram till Ossy och la den framför honom som blev jätte lycklig och så lade han sig platt på sidan och såg på när Ossy åt upp bytet som han tagit med hem till honom.

Ja Ossy va lycklig över det tilltugget i alla fall.

Han är banne mig inte klok någonstans den katten.

Kommentera inlägget här :