Torsdag.... Snart Måndag.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Torsdag idag och på Måndag börjar skolan igen. Guuu vad skönt det ska bli med lite mera rutiner.

Idag har vi varit och tittat på Leo när han kör cross på banan, jädrars vad duktig han är ungen även om mamman blir lite nervklen i mellan åt.

Igår när jag skulle hämta Inez så frågade dagisfröken om inte Inez kunde prata alls.

- Säger hon Mamma åtminstone?
- Va?
- Kan hon säga Mamma?
- Ja det kan hon.
- Hon pratar inte alls här.
- Va? Hon är ju som ett jädra ordlexikon ungen.

Så jag frågade Inez om hon kunde säga en massa ord och hon babblade och satte ihop meningar och fröken stod och gapade och va helt chokad.
Tydligen pekr hon bara där och gör lite ljud.
Jätte konstigt för annars pratar hon ju som bara den, men inte där.
Idag hade hon pratat lite mera med dom, antagligen för att de nu visste att hon kan och provocerar lite.

Idag hände något läbbigt som jag inte tycker är så himlans kul faktiskt.
Det small till som ett skott  min handled och det gjorde svinont.
När smärtan lagt sig lite och jag skulle börja röra på den så märkte jag att handen liksom sitter löst på handleden. Den går att dra ur från leden och vicka upp och ner på, helt sjukt och det ser skitläbbigt ut.
Zack höll på att kräkas när jag visade han.
Inte så kul att jag skrattar ihjäl mig direkt.

Nu ska vi ta kvällen här och försöka få Vild Hilda i säng.

Ser fram i mot helgen med alla barn hemma äntligen. Det ska bli mys.

Kommentera inlägget här :