Slempropp i näsan!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
IBS är ett rent helvete i mellan åt.

För att lindra eländet så dricker jag ett pulver 2 gånger om dagen.
Ett sk bulkmedel som hjälper till oavsett om magen går sakta eller för fort.

Man blandar pulvret i lite vatten sen måste man dricka det fort som f*n för på en sekund så har pulvret förvandlats till en slemmig geleklump. Så man hinkar i sig det innan det hinner svälla.

Härom morgonen gjorde jag min vanliga morgonrutin.
I med vatten, ner med pulvret, rör om fort som tusan och kastar i mig det som en rejäl sup.

* SLUUURP* BAKSUG UPP TILL NÄSAN!!

Jag vet inte hur det gick till men på något vänster blev det baksug och jag fick upp allt i näsan där pulvret började svälla till en stor slempropp.
Jag nös och nös och nös och nös och nös och nös och det sprutade av gul " ja sörjan är gul" över hela köket. Känslan var ungefär den samma som när jag nös ut meterlånga gasbindor ur min näsa efter en operation och fick sitta i badkaret och blöda i en degbunke med frysta ärtor på pannan "morhontass filmade hela eländet"
Jag försökte snyta ut klumpen men det reulterade i att jag nös ännu mera, sved så in i h*l*e*e och fick lite smått panik.
Till slut började jag kunna andas genom näsan i alla fall men jag nyser fortfarande efter flera dagar ut gula geleklumpar av bulkmedel.

Borde banne mig stå en varningstext på burken!!

Kommentera inlägget här :