En sjö av snor!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Fy tusan vad sjuk jag är.

Kan inte svälja igen och snoret har tjockat till hela hjärnan.
febern kommer och går och min kropp är inte att tala om.
Det sitten en kniv under ena skulderbladet som gör att högerarmen inte funkar alls.
Inez börjar oxå bli dålig märker jag, hon hostar, vill inte äta, är jätte trött men vill inte sova.

Leo är bara sadist han. Han kom med min lilla guldpincett som jag plockar ögonbrynen med som jag letat efter i en evighet.

- Vart hittade du den.
- Jag hade den i mitt leksaks-skåp.
- Vad gjorde den där.
- Jag hade lagt den där och nu ska jag plocka bort ditt hår!
- Aldrig i livet det får du göra på dig själv!
- Nä det gör ju ont.


Sedan fick han ett raseriutbrott för att han inte fick göra min flitskallig med pincetten.

Själv vill jag bara gräva ner mig under en sten och tillverka en hel sjö av snor.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Hejsan!

Att vara sjuk under sommaren är ingen höjdare, int heller när barna blir sjuk!

Alla människor verkar ha drattat ditt på förkylning!

Hoppas ni tillfrisknar snart.

Kram på er!

Kerstin fra Västerbotten

Kommentera inlägget här :