Onda ögat.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
J har farit in till akuten.

Det händer då och då att han får glas i ögat som han får åka och ta bort.
Jag tror att glaset redan sitter där men inkapslat. För det börjar alltid med att han får in något annat skit i ögat för att de sedan ska se att det är glas med som sitter där.

Då får han åka in och så bedövar dom och drar försiktigt med en tops så det fastnar i topsen i stället.

Jag är jätte sjuk på min 31-årsdag och har hemskt tråkigt.
Men vi har massor med tops hemma.
Så jag tyckte att jag som verkligen behöver piggas upp lite kunde få lirka ut den där glasbiten ur hans öga.

- DOM TAR FAKTISKT BEDÖVNING!!
- Ja och!
- DOM  TAR FAKTISKT BEDÖVNING!
- Jag tror vi har någon sån där analspricksalva som bedövar, vi kan kleta in det i ögat.

Sedan fick jag bara en väldigt elak blick med det rödsprängda onda ögat.
Ni vet en sån där blick som säger att håller du inte käften binder jag fast dig i dragkroken och kör ut på motorvägen.

J är hos doktorn nu, det är kanske lika bra men nu måste jag hitta något annat att roa mig med.




Tillägg: Det va tydligen en betongflisa denna gången.... Men jag tycker i alla fall att jag kunde fått ta bort den.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av krulli:

Ja, lite roligt kunde du väl ha fått?!

Kommentera inlägget här :