Sommarlov...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Nu är det sommarlov för alla barnen.

Inez gick sin sista dag på dagis i dag för sommaren.
Det firade hon med att kasta sig på gatan och sparka och vråla hysteriskt för att hon inte fick ha på sig sin fodrade regnjacka som jag fick med mig när jag rensade hennes hylla innan vi gick hem.
Synd för henne så gick jag bara och det tog en stund innan hon begrep att jag inte tänkte vända och dalta med henne.

Då kom hon springandes med ett illvrål och skrek ännu mera och drog någon harang som jag tror betyder något liknande med att jag övergivit henne.

Tur att vi bor som vi gör och hon kan springa ut och in hur hon vill.
Inez är ett barn som kräver stimulans precis hela tiden, hon har hur mycket energi som hellst.
I en lägenhet hade hon klättrat på väggarna betydligt mera än vad hon gör nu.

Nu levereras det bar till höger och vänster och snart är det bara lilla vilda Hilda kvar hemma.

Attans vad tomt och tyst det kommer bli.
Tur att Inez håller låda för 5 barn tillsammans så det inte blir för dött!

Kommentera inlägget här :