Alla är arga på mig!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag ska snart ta tag i städningen här hemma men tänkte först sätta mig och andas lite.

Min kropp är bättre idag. Troligtvis för att jag fick en ordeltlig sovmorgon till 9.30. Även om jag varit uppe och sprungit i natt så fick jag chansen att ta igen det, tack till min goa J för det.

Insåg precis att alla djuren här hemma är arga på mig.

Ossy "mops" är jätte sur och bitter på mig för att han går på diet och inte får JÄTTE mycket i min matskål.
Så när han har ätit upp det han får så står han kvar och blänger på matskålen. När jag säger att "nu är det bra, nu går vi ut" så blir hans knorr på svansen spikrak och tittar på mig med de mest dömmade och sårande ögonen.
Han är oxå sur för att jag ser till att inte Inez matar honom med allt hon kommer åt. Det är ju trots allt en form av lyx som tagits i från honom.

Shrek "katt"" eller skräcken som han mer och mer kallas" är sur på mig för att han inte får använda mina fötter i syfte att träna upp sin jaktförmåga. I protest bet han mig en extra gång i hälsenan. Han är oxå sur på mig för att inte Ossy vill leka med honom som Kita gör. Han blir oxå jätte arg på mig när jag avbryter hans försök att fria till Signe. Han förstår inte att han inte kommer få ligga i alla fall.
Varje morgon ska han följa med mig till dagis och lämna Inez. Dagis personalen blir fulla i skratt när han kommer i släptåg. Men när vi ska gå där i från vill han ibland stanna kvar hos Inez i stället, då hugger han mig i axelt i protest.
Skräcken är lixom en väldigt liten kattunge i en väldigt stor kropp med stora tänder och stora klor, men det förstår han inte själv. Den ända han inte plågar är inez, om hon inte plågar honom bör tilläggas.

Tage "skäggagam"  är oxå jätte arg på mig. Han visar tydligt att det minsan inte är sallad han vill ha utan saftiga feta larver. Men sist han fick det så drog han i sig 30 st så jag tycker att vi kan vänta lite om vi inte ska få en smällfet ödla. Jag köpte fin hemodlad sallad från trakten. Visst äter han den men han visar tydligt att han är sur. När jag försöker fjäska och prata med honom så vänder han bort huvudet och låtsas att jag inte existerar. När resten av familjen pratar med honom tittar han så glatt och nyfiket men jag är dissad! Snart kommer han bli ännu argare på mig när han inser att jag ska ge honom vitaminer.

Signe "katt" är mest sur för att man ska vara sur och grinig. Skräcken spöar hon skiten ur och mig ignorerar hon totalt. J där i mot funkar bra och där fjäskar hon och lägger in kärlekstötar. Enda gången hon vill kela med mig är när jag sover och ligger väldigt nära J. Det resulterar dock i att jag får kasta ut henne ur sofrummet till slut och sedan är hon bitter igen.

Kita "hund" Är aldrig sur på någon. Hon är bara väldigt jätte glad jämt. Men hon har inte varit hemma på över en vecka så jag känner mig lite övergiven bland alla surskallar i huset. Men idag kommer hon äntligen hem så jag kan få lite kärlek. Hon skulle ju få åka iväg och vara lite romantisk men hon avbröt löpet av någon anledning så idag kommer hon hem igen mammas tjeja.

Jaha nähä ska väl ta och ge Tage lite vitaminer så han blir ännu surare på mig och sedan börja städa av här hemma. För snart kommer nog Vilda Hilda "Inez" hem igen och då är det rätt kört. J tog henne med sig i väg för att hämta ved.

Sätta fart nu!

Kommentera inlägget här :