Söndagsbabbel.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Min hund är en hoppare och min minsta en orkan.

Kita har nämnligen lärt sig hoppa ut från altanen och tyst gör hon det oxå.
Tidigare har det varit väldigt skönt att kunna ha altandörren öppen även när hundarna inte ska vara ute på gården. Men tji fick jag. Det står glasburkar som ljuslyktor runt hela räcket, lik förbannat lyckas hon hoppa över utan ett ljud om hon ser något som vekar lockande.

Men i går så tog jag henne, mitt i hoppet minsan. Då blev hon knäckt och bad nog om förlåtelse i en halvtimme tror jag. Sedan dess har hon inte hoppat över igen så vi får se hur länge det dröjer innan hon gör om det.

Den lilla Vilda Hilda är som en orkan. Alla saker bara flyger genom hemmet.
Hon börjar kunna göra sig lite mer förståd nu vilket gör att det ilskna humöret börjar att lägga sig.... lite i alla fall.

Lilla Leo är hos pappa vilket jag tycker i oerhört tomt. Vi spelade kort i veckan. Han glömmer bort vad "damen" heter hela tiden och det är så kul och höra han fråga efter damen när vi spelar Finns I Sjön.

- Jag vill ha alla dina fruar.
- Jag vill ha alla dina tjejer.
- Jag vill ha alla dina brudar.
- Jag vill ha alla dina kvinnor.
- Ge mig tanten!!

Men snart är det fredag igen och han kommer hem.

Nu är det dags att ta tag i städningen, bäst att passa på då den lilla orkanen sover så man hinner göra klart i alla fall 2 rum innan det första är kaos igen!

Kommentera inlägget här :