Förgrymmade Unge.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Om man bor i en familj där det finns en Inez så vet man att tystnaden " när barnet är vaken" är den värsta tystnaden som man kan utsättas för.

Man hinner tänka tusen tankar på vad hon har ställt till med eller vem som blivit hennes offer.
Här har det varitfullt ös hela kvällen.
Sen blev det tyst, otäckt tyst.....

Jag smyger föriktigt runt och letar efter henne.
Hon kan ju faktiskt stå och balansera på en fönsterbräda och då vill man inte vara den som skrämmer henne till att falla direkt. Jo för så är det faktiskt ibland.

Jag hittar i alla fall Inez bakom köksbordet läsandes sina böcker som hon plockat ur hyllan och jag kan andas ut.
Men så ser jag hundarna som sitter brevid och ser väldigt skyldiga ut.

- Inez, har det hänt något?
- OJ OJ OJ OJ...... får jag bara till svar.

Då se jag vattenkannan som rymmer 1 1/2 liter minst med vatten som stod på köksbordet.
Den va full förut men är nu tom.

- Inez, det är vatten överallt.
- OJ OJ OJ.
- Ja det kan man säga, vad ska vi göra åt allt vatten då?

Inez reser sig och går iväg. Hon kommer tillbaka med en liten handuk som hon ger mig och sedan sätter hon sig och fortsätter läsa i godan ro.

Unge.... Min telefon hade hon dränkt och en massa andra grejer och golvet ska vi inte tala om.
Ja det är i alla fall bättre än när hon tvättade munnen i vattnet i toalettstolen.

Kommentera inlägget här :