Nytt år och nya möjligheter....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Nu är det nyårsafton och nytt år står runt knuten, bara några timmar kvar..
Jag läser på många ställen om människor som haft ett hemskt 2012. Man kan inte utesluta att det gångna året varit jobbigt för många och även för oss. Men när man bläddrar blad " inte hakor" och tar fram en ny era så vill jag tänka tillbaka och le även om det har varit jobbigt.
Under året föddes lilla Bemponz " alfonz" och jag väljer att fokusera på det som är bra. Många tunga bitar hade det varit under året men jag väljer att inte fastna vid det. Det kommer varje år att finnas saker som varit tuffa. Det är omöjligt att forma ett år till bara positivitet. Även om den senaste timmen varit för jävlig så finns det åtminstone några sekunder som varit positiva. Fokusera på det! Vad lärde du dig under året? Har du vuxit som människa?
Det har jag och det är jag tacksam över.
Det gångna året har varit tuffare än många andra men jag har också lärt mig mer än på många år och vuxit otroligt som människa på alla plan.
Sörj inte det som inte blev som det skulle!
Njut av det som fick dig att växa!
 
Gott Nytt År På Er..
 

Kommentera inlägget här :