Wordfeud + Knark = Dålig Kombo.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Något jag inte hymlar med att är jag hade ett gravt missbruk för nu många år sedan " 9 år i september i år rättare sagt".

Jag tänker inte på det så ofta men det händer iband.
Dock kom jag att tänka på det härom dagen när jag satt och pillade med min nya telefon.''Jag och J gav oss i väg förra veckan för att förnya oss med nya telefoner då båda våra höll på att ge upp totalt.

Det blev en HTC. En grej med den är att man kan ladda ner appar och spel något som är  helt nytt för mig men jädrigt beroendeframmkallande och för någon som är berodende i alla sina angelägenheter kan ni nog förstå vad det innebär.
Jag har aldrig spelat ordspel i hela mitt liv. Jag har undvikit det i längsta möjligaste mån eftersom jag ansett att jag inte har tillräckligt med hjärna för att begripa det.

Men så hittade jag Wordfeud som så många andra och blev helt fast. Nu börjar jag äntigen fatta det och till och med börjat vinna lite ibland.

Men det som slog mig härom dagen och som fick mig att tacka högre makter va:

TACK GODE HÖGRE MAKT FÖR ATT INTE DEN TYPEN AV TELEFON ELLER APP FANNS FÖR 9 ÅR SEDAN!

Jag kunde i mitt inre se mig själv sittandes med en lur och leta dolda budskap och hemliga medelanden i timmar, dagar, veckor och månader tills ögonen blödde och händerna inte kunde nudda skärmen mer men ändå skulle jag ha klarat några dagar till.
Jag skrattade åt mina egna bilder i mitt huvud. Alla förstår nog inte min förmåga att skämta om en sådan sak men för mig är det lite komiskt i det tragiska om man säger så.

Så tack kära högre makt för att tekniken tar sin tid att utvecklas ibland för det hade blivit katastrof ha ha.

Så ....  Nu ska jag leta fler kluriga ord med många poäng.

Kommentera inlägget här :