En Komplimang...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Betyder så himla mycket oavsett vem den kommer i från.
 
Min lilla Inez är himla duktig på att ge komplimanger faktiskt.
Näst efter Pippi Långstrump, Rapunzel  och Tingeling så är jag det vackraste hon vet.
En ärofylld fjärdeplats.
De som följer mig på fb vet att Inez är en hejare på smink och det mesta som har med skönhet att göra. Hon älskar att måla sig.
Hon tycker att kroppar är otroligt vacker, särskilt kvinnorkroppar med olika former och faschineras av hur olika vi kan vara.
 
- Åh vilka fina tuttar du har! kan hon utbrista till okända personer
 
Vi brukar ducha tillsammans nu när vi kan göra det utan att hela grannskapet ska tro att jag mördar henne och så även ikväll.
 
Jag passade på att tömma lite mjölkgångar. Min 6 månadersbebis har bestämt att mina tuttar inte duger längre och vill ha flaskan. Själv får jag påminna mig om titt som tätt att jag inte har knölar av bröstcancer utan fyllda mjölkgångar.
Där sitter jag på duschpallen och försöker hysteriskt få till det så att rätt mjölkgång töms.
 
- Vilka fina långa tuttaj du haj Mamma.
- Tack så mycket.
- Åh de kan spjuta så himla långt.
- Öh jaha..... tack.
- Du haj så stoj fin jumpa, det är så mjukt häj, säger hon och klappar mig på låret.
 
I hennes värld är jag det mest vackraste som finns, näst efter Pippi; Rapunzel och Tingeling förstås.
Sen började jag skratta hysteriskt för mig själv. Dessa komplimanger är så fin kommande från min dotter. Hur skulle jag ta dom om de kom från min man.
 
- Kom här lilla frugan så jag får känna på dina vackra långa tuttar.
- Men oj så dom kan spruta Grrrrrrr.......
- Se så vackert flubbet guppar här bak och skuggorn lägger sig så perfekt i groparna i ditt lår....... Vänta jag måste ta en bild.
 
Jag fnissar hysteriskt när Inez väcker mig inne i duschen.
- Mamma jaka dig undej ajmajna!
- Öh va, ursäkta....
- Pappa sa det.
 
Glöm det där jag skrev i början..
Vissa komplimanger ska enbart komma ur ett vackert barns mun. Vissa saker ska inte en äkta make eller ett one night stand säga....
 
Så enkelt är det..
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av M:

komplimanger är viktiga! o uppskattning. Tror lillstumpan lärt sig av mamman! tack för att du oxå ger!

Svar: Man borde ha som regel att ge något åtminstone en komplimnag per dag! Tack <3
Hontass

2:a kommentar, skriven , av Hella Starsprinkle :

Hahaha hon är ju för underbar!

Svar: Ibland får hon till det den lilla fröken ;-)
Hontass

3:e kommentar, skriven , av Kerstin:

Hahahaha! Dessa rara ungar! Det lär ju vara sanningar, som kommer ur en barna mun.
Kram Kerstin

Kommentera inlägget här :