Det är verkligen tomt i bollen... På riktigt..

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag skulle skriva ett käckt inlägg om en grej som hände på Juldagen. Detta inlägget skulle heta något i stil med att det var bevisat att det va tomt i bollen där uppe.
Anledningen till detta inlägget var att Leo fick en spionlampa i julklapp. Denna lampan lyste han mig i munnen med när han och Inez lekte doktor. Plötsligt säger han att det lyser rött ur mitt högra öra. Han lyser utanför munnen och när han sätter lampan till munnen så utbrister han: - Hi hi Ja det lyser verkligen..
Jag har gått och finulat på det här och hur gångar mellan mun och öra går egentligen, varför lyser det bara ut genom det högra örat och inte genom det vänstra?!
Jag skojade till det med att det nu är bevisat att det är tomt maken höll givetvis med. Men när jag berättade om det hela för min Mamma som utbrast - Jo men det är nog inte omöjligt! Så kläcker min kära man ur sig - Fattar du inte att du blev blåst av en 7 åring!!
Jag blev tvungen att fundera ett tag, ungen var ju verkligen trovärdig. När jag sedan frågade Leo så fnissade han bara och tyckte det va hemskt roligt att jag gått på det hela.
Jädra unge!
Vilken himla tur att jag inte skrev det där inlägget där jag va så eld och lågor över att man kunde lysa genom munnen och ut genom örat! Jag fattar ju att jag hade blivit totalt idiotförklarad..... Och jag fattar att jag nog blir helt idiotförklarad nu med men va fasen......
Min unge har ju humor i alla fall och eftersom hans mamma är så sablans blåst så blir det ju en bra kombo då.... Eller?!
 

Kommentera inlägget här :