Åter på dagbädden...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Efter en dag med badbesök, veterinärsbesök och tvätt i ofantliga mängder.
Den lille kulösa kaninen vilar brevid torktumlaren i badrummet.

Tankarna snurrar i mitt huvud om jag kanske borde lämna alla sociala nätplatser. Idag har det varit en sån dag när hur mycket tragi som hellst farit förbi i händelseflödet på fb. Barn och djur i varma bilar, videos med misshandel av barn, bilder på kämpande hundar osv.
Jag fixar inte att varken läsa eller se. Min hjärna kör i gång i 7000 varv.
Hur mår föräldrarna som lämnade sitt sovande barn i bilen? En idiotisk handling men barn dör förbannat och det är klart föräldrarna sörjer ändå.
Flickan på filmen, vem tar hand om henne när de som borde inte gör det?
Det gör så ont i hela mig.
Jag kan inte bläddra och släppa som många andra. I mig skapar det en reaktion och inte sällan leder till tårar för de som lider.

Ja jag är överkänslig!
Men jag är så mycket hellre överkänslig än avstängd. Tro mig jag har prövat båda delar.
Jag har så många gånger fått höra att jag ska bry mig mer om mig själv än om andra. Det är helt sant men jag kan inte minska min empati. Istället har jag sett till att lära mig bry mig om och älska mig själv lika mycket som andra, är ni med.

Sen vet jag att J tycker att jag är galen när jag lägger våra sista pengar på en "Situation Stockholm" när vi haft det riktigt kärvt. Men för oss löser det sig alltid på något vis, det gör det alltid.
Men när man står där utanför en affär och försöker få ihop några kronor till en smörgås eller ett paket köttbullar. Då löser det sig inte bara så där. Vad gör då om min 50-lapp fattas mig jag får väl sälja ett par av alla mina skor då.
Jag mår bra av att få köpa den där tidningen i mellan åt. Ibland har jag inte haft pengar så det räcker då har personen fått det lilla som jag har för tidningen brukar ändå bli liggandes i bilen.

Nog om det....
Fb och alla filmer och bilder = kräks

Kommentera inlägget här :