Jul godis!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Filip gick runt här och gapade om att han var så godissugen. Jag tog fram lite julgodis ur frysen som J och barnen bakat. Fille gluffsade i sig när J kommer ut i köket:

- Men äter du upp allt som jag har bakat?
- DU?!?!, utbrister han med munnen full an nougat.
- Ja, jag.
- Det här har inte du bakat.
- Jo det har jag.
- Nej det här va ju gott det måste vara Kristin som har bakat det här, säger Fille och trycker in lite till i munnen.
- Nej det är faktiskt jag, muttrar J.


Jag tror att j tyckte att det va en liten förolämpning att Fille inte trodde att han kunde baka så gott. Men jag tycker att han ska ta det som en komplimang att Filip tror att det är Kristin som bakat eftersom allt hon lagar och bakar blir helt underbart gott.

Filip är fortfarande tveksam över om det är J som bakat.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kristin:

Jag får väl tacka Filip för tilliten!

Men Filip; tveka inte...

- jag har inte bakat till eran frys skratt



Och J: Förlåt.

Kanhände jag skall ha nåt riktigt eckligt här, nästa gång Filip kommer? skratt

Kommentera inlägget här :