Läkemedelsrådgivningen är en bluff.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
När jag var nyförlöst och hade magkatarr så ringde jag dit för att fråga om jag kunde äta magmedicinerna här hemma trots att jag ammar. Det visste dom ingenting om och sa tll mig att rådfråga vårdcentralen.

Igår ringde jag dit igen "apoteket hänvisar nu mera dit när man ska rådfråga om läkemedel".

Det går ju löss på bygden och det är en unge här hemma som får om det hela tiden trots upprepade behandlingar så fort det visar sig och kammningar varje dag. Vi vet inte vart han får det ifrån så det är lite svårt att spåra smittkällan oxå.
Eftersom det finns risk för resistens vid upprepade behandlingar och det finns nu mera så många DYRA medel så ringde jag för att jag ville ha svar på vad som var bäst och vad proffsen rekomenderar.

- Kan du ringa till din distriktsköterska eller vårdcentral och fråga?
- Öh va?
- Ja jag är inte utbildad på sånt där.
- Nähä vad är du utbildad på då?
- Läkemedel.
- Men det där är läkemedel som rekomenderas av läkemedelsverket och det är läkemedelsverket som jag pratar med.
- Men du får ringa apoteket.
- Men apoteket hänvisar till er.
- Men jag kan inte sånt där!
- Ööööhhh, tack och hej.

*klick*


Vad fan är det här. Det verkar vara lika svårt att få jobb på läkemedelsverkets telefonrådgivning som det är att bli telefonsexvärdinna. Det krävs nog ungefär samma kompitens för dom yrkena.
2 gånger har jag ringt dit och fått till svar att dom inte kan efter att dom läst lite i FASS. Jag kan oxå läsa i FASS, det kan jag göra i min egen dator.

Jaaaahaaaa.... det är det som krävs. Man ska alltså kunna läsa innantill på en hemsida. Fan då kan ju till och med jag söka jobb. Med en usk-utbildning i botten borde jag ju få jobb direkt.

Vilken bluff.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma M:

Jadu, bluff totalt.

Men jag kan rekommendera en elektrisk kam, som jag nämnt förut. http://www.smartasaker.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=584

Ingen risk för resistenta löss. Du får kamma några gånger extra, men det kan det nog vara värt med stor familj och återkommande löss. :) Vad har ni inte lagt ner på medel redan?

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Jag har köpte en sån kam, den kammar jag med hela tiden. Den är faktiskt bra!

Kommentera inlägget här :