Vad fel det kan bli.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag läser alla bloggar på feeds, tycker det är enklast så eftersom jag följer så många.
Lätt och smidigt att se när någon har uppdaterat och skrivit något och bara att gå in och läsa.

Men i dag blev jag väldigt förbryllad eller snarare förfärad. Jag är inte särskilt känslig och kan ta både det ena och det andra och läser bloggar av ALLA de slag så det ska ganska mycket till innan jag höjer på ögonbrynen.

Men som sagt jag såg att en blogg jag läser men som väldigt sällan uppdaterar hade skrivit något och klev in på dennes feed för att läsa. Det här är en äldre dam som torr-bloggar lite om allt eller inget. En av de äldsta bloggare jag sett, liten knubbig bull-mormor med runda glasögon. Ja en sån där super mysig tant. Vet egentligen inte varför jag följer bloggen för det står bara om vad katterna äter för mat och dyligt.

Men när jag såg vad som stod idag så höll jag på att ramla ur soffan.

Det var en väldigt utförlig beskrivning av hur hon ville bli smörjd mellan lakanen. Dessutom så sparade hon verkligen inte på de orden som inte passar in på Nobelfesten. Jag fick en smärre chock, det händer inte ofta mina vänner med tanke på de bloggar som finns med på min feedlista. Men att läsa dessa orden från katt-damen va helt fel... Det va bara så fel fel fel fel!! Kattdamen + sex och dessutom väldigt grovt, nä det existerar inte.

Jag har gått hela dagen och tänkt på det här om hur man sätter upp en bild av en människa vars blogg man följer lite grann och sen spricker hela bilden när det händer nåt utöver det vanliga.

Nu på kvällen hade hon uppdaterat igen. Denna gången med 25 nya inlägg!!! Med allt från porr till shopping på Kicks. Det här kunde ju bara inte stämma, nu blev det ju ännu mer fel fel fel!!
Blev tvungen att gå in på kvinnans blogg men där va sista inlägget den 26 oktober och det handlade om äldsta kattens matvanor att den hade en tova på magen.

Insåg till slut att just den feeds-en tog med ALLA nya inlägg från HELA bloggportalen. Tack och lov för om jag hade fått fortsatt haft kattkvinnan och den utförliga beskrivningen på diverse aktiviteter kvar i min hjärna så hade jag nog fått mardrömmar i natt. Bilderna jag haft i mitt huvud under dagen har inte varit vackra.

Nu ryker den från min feedlista.

Kommentera inlägget här :