DET HÄR GÖR MIG SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Mopedist körde på polisman – blev pepparsprejad och gripen

En kvinnlig bilförare stoppades av polis i en rutinkontroll i Östansjö strax innan midnatt, natten mot fredagen. Helt plötsligt kom kvinnans 40-åriga man åkandes på en moped – och körde rakt på en av polismännen.

Relaterat

När 40-åringen kom farandes på mopeden rakt mot poliserna lyckades en av dem i sista stund kasta sig undan. En av polismännen blev dock påkörd, men klarade sig utan några skador.
Enligt vakthavande befäl vid Örebropolisen hoppade 40-åringen av mopeden. Han gick sedan till våldsam attack mot polismännen och ska bland annat ha kastat sin hjälm mot dem. Poliserna oskadliggjorde 40-åringen med pepparsprej och grep honom.

Tyst under förhör
Mannen vägrade prata under polisförhöret.
– Trots att han vägrade svara på frågor ansåg åklagaren inte att gick att behålla honom inne på polishuset. Det är märkligt eftersom det verkar som att han siktade med mopeden på polismännen, säger Kenneth Johannesson,  vakthavande polisbefäl i Örebro.
Mannen släpptes fri men misstankarna kvarstår. Han är nu misstänkt för våld och hot mot tjänsteman.

http://na.se/nyheter/hallsberg/1.754643-mopedist-korde-pa-polisman?sortOrder=descending

Det här gör mig så jävla förbannad att jag är beredd att kasta mig i bilen och åka in till polisen i hallsberg och låta dom höra vad fan dom är värda.

För det första kan man inte kalla det rutikontroll då det sker hela tiden och polisen vänta på att bilen ska komma i rullning för att kunna stoppa den.

Familjen i fråga har trakasserats under en lång tid av polisväsendet. Ja jag anser att det är trakasserier för det är vad det är. Mannen i familjen är en fd missbrukare som idag lever ett normalt familjeliv. Av någon anledning som de inte vet har dessa utsetts till hackycklingar. Polisen förföljer frun i huset som INTE har någon kriminell bakgrund och frågar ut henne om en 3:e person så fort dom får chansen. Denne 3:e person vill inte ens frun ha med att göra. Man kan bara spekulera i varför de utsett familjen till hackycklingar.

Så igår då som artikeln skriver om. Frun blir åter igen stoppad och ifrågasatt. Mannen ser detta på håll och bägaren rinner över. Han tar sin mopet och kommer farande. I stället för att flytta sig så kliver polismannen fram framför mopeden. Mannen ramlar och blir arg och tar av sig hjälmen och kastar den i gatan. Då attackeras han med pepparspray och anklagas för våld mot tjänsteman. Tas in på förhör där det inte finns något att säga. Givetvis släpps han eftersom det inte finns något att gå på.

Detta får dom då till att han har med berått mod försökt köra på polisen och attackerat dom med sin hjälm.

Vad är det här för jävla sätt. Jag vet att många poliser tar till vilka medel som hellst för att få det dom vill. Jag vet det eftersom jag själv varit utsatt för det och jag är inte ett dugg förvånad över att sånt här händer. Varför inte ge familjen en förklaring till VARFÖR de trakasseras hela tiden. Varför kan man inte få börja ett nytt liv utan att det förflutna ska sparka en i häcken hela tiden. 

Det va inte länge sedan Johan blev stoppad och utfrågad om vad han höll på med eftersom han va tillsammans med mig. Då har jag varit drogfri och skött mig exemplariskt i 7 år.

Om det är detta mina skattepengar går till så är jag glad över att jag inte har bättre inkomst för då skulle jag betalat mer skatt.
Jag tycker att det är skrämmande att det får gå till på det här sättet. Min reaktion var när jag hörde detta var "ANMÄL DOM JÄVLARNA" men jag förstår att familjen drar sig för det. Vem skulle de lyssna på, polisen eller de drabbade... Ja inte de drabbade i alla fall.

Jag vill inte höra ett ljud om att "polisen bara gör sitt jobb" För det är banne mig inte deras jobb att bete sig på det här viset. Jävla pack säger jag bara. Vid ett besök hos familjen idag hoppades jag på att de skulle komma för fy fan vad jag skulle skälla och svära. Då skulle jag fått avreagera mig för flera månader fram över.

Jag skrev en arg kommentar på naartikeln, tror ni den kom med .... NÄ självklart inte.

Det finns bra poliser i Hallsberg det säger jag inget om. Men det finns förbannat många rötägg med.

En annan vän till mig höll för lite sedan på att bli påkörd av en man som är känd på många sätt att ta till våld när det inte passar honom. Han klämde fast henne med en hjullastare och hotade henne på alla vis. Polisens reaktion vid anmälan: " Det där tror vi inte på, han som är en så hyvens kille"

Jävla idioter säger jag bara!

NU ÄR HONTASS ARG!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Monique:

Idioter är ett alldeles för snällt ord !!

Men det låter som hög tid att rensa upp bland de som sägs ska få oss att känna oss säkra i samhället ... Nolltolerans mot nonchalans och arogans !!!

2:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Det finns alldeles för många rötägg i vår "kära" poliskår. Det borde finnas något slags personlighetstest som sållar ut vissa innan de ens får bli poliser.

Kram

Bibbi

Kommentera inlägget här :