En massa babbel.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Nu är jag så där jätte rutten att blogga igen.

Men det gör ingenting för jag har faktiskt inte tid med det känns det som.
Det är mycket som händer nu. Har massor med bokade visningar och fler ska det bli.
Älskar verkligen mitt jobb, undrar om man kunde ha det bättre egentligen.

Sedan är det nya utmaningar på intågande.
Jag älskar utmaningar. Jag har kommit på att jag nog knarkar lite utmaningar "eller inte så lite heller".
Jag avgudar känslan av att få kämpa lite, fundera ut lösningar, använda jävlar annammat och gå segrande där i från. Det får inte går fööööör enkelt, det måste vara en utmaning.
Det får gärna finnas lite rädsla oxå som man kan besegra på köpet.
Sånt tycker jag om, känslan av seger.

Och blir det ingen seger så är man en erfarenhet rikare och kan göra om och  försöka göra rätt.

Annars lunkar det på som vanligt här.
Hösten och kylan är här och värk med det. Men jag ser skillnaden nu om man jämför med hur det va för 2 år sedan när jag hade lika ont. Idag tar inte smärtan överhand om det inte är allt för groteskt.
Jag ställer heller inte lika höga krav på mig själv och det gör det lättare att genomföra fysiskt tynge belastning.
Ett nytänkande i städning och redskap har hjälpt något oerhört. Nu kan jag oxå göra golven utan att bli golvad i flera dagar.

Barnen mår bra och växer så det knakar. Kommer innan jag vet ordet av upptäcka att Zack växt om mig, det går fort nu. Filip är gladlynt och trivs i skolan, Leo har börjat på bågskytte med Zack oc är hur duktig som hellst. Jag står med hakan i golvet när han träffar mitt gång på gång på gång.
Inez har varit dyngsjuk men idag fick hon äntligen gå till dagis och när jag skulle hämta henne ville hon inte gå hem. I Lördags fick vi ta henne till akuten då hon fått hemska nässel utslag från topp till tå.
I med lite kortison och tavegyl och sedan hem. Så det har varit en riktigt tung vecka men nu är det på vändning igen.

Och vet ni......

Jag bara älskar mitt liv!

Kommentera inlägget här :